  • 1. Data: 2005-04-21 22:18:09
    Temat: pit-38 do zapłaty, pit-36 do zwrotu
    Od: "RySZARd" <c...@k...mowi.nie.spamerom.pl>

    Witam Szanownych grupowiczów.

    za 2004 w zeznaniu:
    pit-36 mam do zwotu pare złotych,
    w pit-38 ma do zapłaty pare złotych (mniej niż do zwrotu w pit-36)

    Wobec powyższego moje pytanie brzmi:
    - czy muszę do 30-04 wpłacić kwote wynikającą z pit-36?
    - czy właściwy US sam odejmie sobie kwote z pit-38 od nadwyżki z pit-36 i
    zwróci mi różnicę? ( na pewno odejmie sobie kwotę z pit-38, ale czy wtedy
    nie powstanie zaległość podatkowa)
    - czy mam do pitów dołączyć odręczną notatkę o zaistniałej sytuacji z prośbą
    o kompensate?

    Proszę o podpowiedź

    pozdrawiam
    RySZARd

  • 2. Data: 2005-04-21 23:19:11
    Temat: Re: pit-38 do zapłaty, pit-36 do zwrotu
    Od: "RySZARd" <c...@k...mowi.nie.spamerom.pl>

    Proszę nie odsyłajcie mnie na google
    to są wątki na temat mojgo pytania i odpowiedzi tam nie znajde

    http://groups.google.pl/groups?q=pit-38&hl=pl&lr=lan
    g_pl&newwindow=1&c2coff=1&selm=d1fab5%24g81%241%40ne
    mesis.news.tpi.pl&rnum=3

    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=lang_pl&neww
    indow=1&c2coff=1&threadm=d47kcs%246po%241%40news.one
    t.pl&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3Dpit-38%26hl%3Dpl%26lr
    %3Dlang_pl%26newwindow%3D1%26c2coff%3D1%26selm%3Dd47
    kcs%25246po%25241%2540news.onet.pl%26rnum%3D1

    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=lang_pl&neww
    indow=1&c2coff=1&threadm=ae113d96.0503070949.65b11ac
    7%40posting.google.com&rnum=12&prev=/groups%3Fq%3Dpi
    t-38%26hl%3Dpl%26lr%3Dlang_pl%26newwindow%3D1%26c2co
    ff%3D1%26selm%3Dae113d96.0503070949.65b11ac7%2540pos
    ting.google.com%26rnum%3D12

    Proszę o podpowiedź

    pozdrawiam
    RySZARd

  • 3. Data: 2005-04-22 08:52:46
    Od: "Al Chemik" <a...@...pl>

    Należności wynkające z różnych pit-ów są od siebie niezależne, a więc:

    > - czy muszę do 30-04 wpłacić kwote wynikającą z pit-36?

    Tak.

    > - czy właściwy US sam odejmie sobie kwote z pit-38 od nadwyżki z pit-36 i
    > zwróci mi różnicę? ( na pewno odejmie sobie kwotę z pit-38, ale czy wtedy
    > nie powstanie zaległość podatkowa)

    Nie odejmie, po prostu zwróci Ci kwotę, która Ci się należy zgodnie z
    pit-38.

    > - czy mam do pitów dołączyć odręczną notatkę o zaistniałej sytuacji z
    > prośbą o kompensate?

    Nie potrzeba.

    Al Chemik

  • 4. Data: 2005-04-22 16:03:06
    Od: "RySZARd" <c...@k...mowi.nie.spamerom.pl>

    Użytkownik "Al Chemik" <a...@...pl> napisał w wiadomości
    > Należności wynkające z różnych pit-ów są od siebie niezależne, a więc:

    > Tak.

    > Nie odejmie, po prostu zwróci Ci kwotę, która Ci się należy zgodnie z
    > pit-38.
    rozumiem, że miało w tym miejscu być pit-36

    > Nie potrzeba.

    jeżeli mam wpłacić to nie ma czego im wyjaśniać i prosić o kompensate!

    dzięki za odpowiedź

    pozdrawiam
    RySZARd

  • 5. Data: 2005-04-26 05:52:06
    Od: "GuGu" <g...@p...com>

    Witam
    U mnie sytuacja troszke odwrotna w pit 38 mam do zaplaty dosc duza kwote
    natomiast w pit36 praktycznie nie mialem innych dochodów i urzad nie ma mi z
    czego zwrocic (nie bylo zaliczek)
    Czy naprawde musze byc w plecy??? w 38 musze zaplacic a w 36 nie maja mi z
    czego zwrócic ??? - czy jes jakis sposob aby to zrekompensowac ??
    I jeszcze jedno pytanie (moze dla Was oczywiste i głupie :)- akcje sprzedaly
    sie pod koniec grudnia o czym dowiedzialem sie jak dostalem pita z biura
    maklerskiego :) - gotowke z rach maklerskiego podjalem w tym roku sadze ze
    obowiazek podatkowy powstal w tamtym roku a moze sie myle (chcialbym :)

    pozdrawiam
    gugu

  • 6. Data: 2005-04-26 20:20:24
    Od: "RySZARd" <c...@k...mowi.nie.spamerom.pl>

    Użytkownik "GuGu" <g...@p...com> napisał w wiadomości
    - gotowke z rach maklerskiego podjalem w tym roku sadze ze
    > obowiazek podatkowy powstal w tamtym roku a moze sie myle (chcialbym :)

    dobrze myślisz nie mylisz sie, dochód za 2004

    pozdrawiam
    RySZARd

  • 7. Data: 2005-05-02 07:51:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Apr 2005, GuGu wrote:

    >+ Czy naprawde musze byc w plecy??? w 38 musze zaplacic a w 36 nie maja mi z
    >+ czego zwrócic ??? - czy jes jakis sposob aby to zrekompensowac ??

    Myślę że układ jest taki sam jak w razie gdy ktoś *nie* ma w ogóle
    przychodów z 36 lub 37. *Jakby* miał wystarczające przychody z pracy
    to by mu zwrócili, jakby miał niewystarczające zwróciliby mu część
    lub nic, jak nie ma nic to z definicji nie dostanie nic.
    Dura lex...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)