  • Data: 2002-07-09 23:24:37
    Temat: DG a lokal
    Od: "Piotr Wojcicki" <g...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

    NA jednej ze stron traktujacej o DG przeczytalem cos takiego :

    7) Zgłosić lokal, w którym prowadzona będzie działalność gospodarcza w
    Urzędzie Miejskim w celu opłacenia już od następnego miesiąca podatku od
    nieruchomości. Miejscem wykonywania działalności może być lokal domowy, np:
    spółdzielcze mieszkanie własnościowe. Jeżeli mieszkanie to funkcjonuje w
    naszej działalności jedynie jako miejsce przechowywania dokumentów - to i
    tak jest to wystarczający powód, by ów lokal został uznany jako miejsce
    prowadzenia działaności gospodarczej w rozumieniu ustawy o podatkach i
    opłatach lokalnych (rozdział 2: podatek od nieruchomości). Siedzibę firmy
    należy oznaczyć tablicą informacyjną, którą musimy wywiesić przed lokalem,
    np: na klatce schodowej w naszym bloku, gdzie działa nasza firma (wymóg
    zagrożony kara grzywny - art. 65 ustawy "Prawo działalności gospodarczej).

    Przyznam ze nie bardzo rozumiem ten zapis. Czy to oznacza ze oprocz Zusu i
    podatku dochodowego czekaja mnie jeszcze jakies dodaktowe koszty zwiazane z
    oplaceniem
    podadtku od nieruchomosci ? Siedzibe firmy chce miec w swoim domu. Czy mam
    placic
    od tego podatek ?