  • Data: 2005-03-15 20:56:30
    Temat: DG a dzialalnosc wykonywana osobiscie.
    Od: "Olek" <f...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    Wiem, ze bylo juz wielokrotnie, ale mam metlik w glowie i wole dypytac:

    Obecnie nie mam DG i wykonuje tlumaczenia na umowe o dzielo, tylko dla
    podmiotow gospodarczych.
    Jednoczesnie chce pisac i sprzedawac programy komputerowe.

    Czy jezeli otworze 1-os. DG o profilu "pisanie i sprzedaz oprogramowania",
    to tlumaczenia nadal bede mogl wykonywac jako Olek, a nie firma, tak jakbym
    w ogole nie mial firmy?

    Zalezy mi na tym dlatego, ze teraz przy umowie o dzielo mam 50% KUP, a gdyby
    to mialo isc przez DG, to moglbym odliczac jedynie faktycznie poniesione
    koszty i musialbym wystawiac FV (bo DG bedzie z VAT).

    Jak to jest w praktyce? Czy US moze sie tu do czegos przyczepic?

    I jak wowczas wyglada rozliczenie roczne? Wypelniam innego PIT-a dla
    "dzialalnosci wykonywanej osobiscie", a innego dla DG?