  • 21. Data: 2003-02-20 17:22:32
    Temat: Re: Czy wysyłać PIT 5 za styczeń jak nie ma podatk u?
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    <Boguslaw Szostak> wziął się i napisał:

    > Prosze sprobowac...

    Dobra rada :-))

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!

  • 22. Data: 2003-02-20 19:09:11
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MartaW" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Fajnie, ale pytanie było, czy skłądać PIT-5, gdy nie ma co płacić, a nie
    > czy płacić, gdy nie ma co płacić. To poczytajmy dalej (ten sam artykuł):

    To ja jeszcze raz napisze jak to pani z US pogoniła mnie (gdy po raz pierwszy
    wprowadzono ordynacje podatkową) a ja w lutym
    pogoniłem do USu z zerowym pitem-5, dosłownie na mnie nkrzycała że mają dosyc
    papierów i bez tego i żebym przeczytał ordynację
    podakowa bo tam to stoi czarno na białym ... czego i wam zyczę (nie szukajcie
    uzasadnienia w ust. o pdoof)

    No a jak już raz wyjdzie ci że masz zapłacic ten podatek to wtedy skłądasz pit-5 i
    potem to juz do końca roku nawet jakbyś podatku
    juz nie musiała płacic.

    Sark

  • 23. Data: 2003-02-20 19:23:10
    Od: MartaW <m...@p...onet.pl>

    "Sark" <w...@p...onet.pl> napisal w

> [...]
    > USu z zerowym pitem-5, dosłownie na mnie nkrzycała że mają dosyc
    > papierów i bez tego i żebym przeczytał ordynację podakowa bo tam to

    I co? Przeczytałeś?

    Marta

  • 24. Data: 2003-02-20 20:37:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Feb 2003, MartaW wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisal [...]
    >+ > 1) obowiązek wpłacania zaliczki powstaje, poczynając od miesiąca, w
    >+ > którym dochody te przekroczyły kwotę powodującą obowiązek zapłacenia
    >+ > podatku, -----
    >+
    >+ Fajnie, ale pytanie było, czy skłądać PIT-5, gdy nie ma co płacić, a nie
    >+ czy płacić, gdy nie ma co płacić.

    No toż na to pytanie mgliście odpowiada cytowany przepis, nie bardzo
    wiem czego chcesz :)
    Dochody przekroczyły "kwotę powodującą" ?
    Przekroczyły.
    Składać.
    Fakt że nie trzeba płacić to inna działka !
    [...]
    >+ Mnie kiedyś z tego wyszło, żeby składać (opisane w wątku "PIT" dwa
    >+ tygodnie temu).

    No to wyszło że nie wiem dlaczego zostałem podejrzany o opozycję
    do twojego zdania :)

    >+ Pozdrawiam

    wzajem, Gotfryd

  • 25. Data: 2003-02-20 20:41:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Feb 2003, zoil wrote:

    >+ On Thu, 20 Feb 2003 08:04:03 +0000 (UTC), MartaW [...]
    >+ >6. ... W terminach płatności zaliczek za miesiące od stycznia do
    >+ >listopada podatnicy są obowišzani składać urzędom skarbowym deklaracje
    [...]
    >+ Ja odczytuję go jednak inaczej: termin _płatności_ za styczeń.
    >+ Za styczeń moja płatność wynosi 0,00, więc jaki termin ?

    Chwila. Termin płatności zaliczki dotyczy *wszystkich*.
    Tyle, że niektórzy są zwolnieni od składania deklaracji
    w tym terminie :)

    >+ Wcale nie jestem pewien swego. Też podpadam pod tą czarną dziurę
    >+ (dochód jest, płatności nie ma).

    Chyba wrzucasz do jednego worka dwa przypadki (nie ty jeden,
    zaraz będę seryjnie odpytywał :)):
    1 - dochód *nie przekracza* progu
    2 - dochód *przekracza* próg, ale skutkiem odliczeń od podatku
    (sławetnego zdrowotnego w części) zaliczki nie ma

    1 - deklaracji ewidentnie nie ma
    2 - każdy sobie... literalnie jest :)

    >+ Na koniec pytanie retoryczne: Czy będą w tym kraju kiedyś jasno
    >+ określone zasady gry?

    Nie, to już będzie inny kraj :) (nawet jakby nazwę zachować)

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2003-02-20 20:47:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Feb 2003, Sark wrote:
    [...]
> [...]
    >+ pogoniłem do USu z zerowym pitem-5, dosłownie na mnie nkrzycała
    >+ że mają dosyc papierów i bez tego i żebym przeczytał ordynację

    Miałeś zero *podatku wykazanego* (oczywiście nakrzyczeć, zielonych
    nasłać !) czy zero podatku *do zapłacenia* o czym się rozpisujemy ??

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2003-02-20 22:11:09
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    jan.zabrze.pl...
    > On Thu, 20 Feb 2003, Sark wrote:
    > [...]
    >
    > Miałeś zero *podatku wykazanego* (oczywiście nakrzyczeć, zielonych
    > nasłać !) czy zero podatku *do zapłacenia* o czym się rozpisujemy ??

    Pierwsza deklaracja w roku, zanosiłem w lutym za styczeń, jakiś mały przychód w
    styczniu tak że *do zapłacenia* wyszło zero. Zreszta
    pani szybko to załatwiła "wyszła jakaś zaliczka do zapłaty ? nie to .... :))" ....
    wyskoczyła mi gdzieś w marcu i dopiero wtedy
    zapłaciłem i złożyłem pierwszego pita-5 ... a potem, do końca roku, to juz zanosłem
    co miesiąc niezależnie od tego czy miałem do
    płacenia czy też nie .... i taka zasada jest do dzisiaj (z tego co mi wiadomo to
    większośc US stoi na stanowisku, że jeżeli juz się
    złożyło raz PIT-5, bo był podatek jak opisałem wyżej, to potem trzeba składac dalej).
    W zeszłym roku koledze pierwsza zaliczka "wyskoczyła" w sierpniu i pierwszego pita-5
    złożył we wrześniu za sierpień. Do końca roku
    miał takie przychody że juz mu nastepna zaliczka na podatek doch. nie wyskoczyła
    (koszty, ub. społ. u.zdrow. skutecznie
    zrównoważyły) ale pitki składał.

    Sark

  • 28. Data: 2003-02-21 09:37:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Feb 2003, Sark wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Pierwsza deklaracja w roku, zanosiłem w lutym za styczeń, jakiś mały
    >+ przychód w styczniu tak że *do zapłacenia* wyszło zero.

    Jasne.
    Pomijając kwestię różnej interpretacji w różnych urzędach, nie
    odniosłeś się do pytania: czy był podatek *wykazany* (przed
    odliczeniem zdrowotnego), czy dochód był tak mały że *nie było
    podatku* ! Bo jeśli nie było podatku - nie ma pytań.
    Jeśli podatek *już jest*, ale "do zapłaty" - *jeszcze nie ma*
    to właśnie pojawia się wątpliwość.
    To jest małe okienko :) (między pojawieniem się podatku a pojawieniem
    się podatku do zapłacenia), w które jednak da się wstrzelić.

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2003-02-21 11:32:35
    Od: "Mariusz" <M...@p...onet.pl>

    >A zgodnie z Art.44 dopóki dochody nie przekroczą
    > kwoty powodującej obowiązek zapłacenia podatku (a dla każdego podatnika,
    np.
    > korzystające z rozmaitych odliczeń czy też rozliczającego stratę z lat
    > ubiegłych) - nie ma obowiązku wpłaty zaliczki, więc konsekwentnie nie ma
    > obowiązku składania PIT-u.

    To znaczy że mogę rozliczyć jakoś stratę z lat ubiegłych?
    Myślałem że to już przepadło, wysłałem wczoraj tego nieszczęsnego PITa 5 i
    nie odliczałem straty z poprzedniego roku (i tak mi nic nie wyszło do
    płacenia).
    Czy to znaczy że pogrzebałem szansę na odliczenie ubiegłorocznej straty?
    PITa rocznego jeszcze nie składałem.

    Mariusz

  • 30. Data: 2003-02-21 22:13:00
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Mariusz" <M...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > płacenia).
    > Czy to znaczy że pogrzebałem szansę na odliczenie ubiegłorocznej straty?

    Przepadło? Nie, chyba nie. Prawodpodobnie możesz zacząć odliczać od nowego
    miesiąca, albo odliczyć jednorazowo - w kolejnym zeznaniu rocznym. Ale nie
    ukrywam, że nie analizowałem tego, bo nie było mi to póki co potrzebne.

    Pozdrawiam,
    BaLab