  • Data: 2005-05-26 21:58:16
    Temat: Czy to jest firmanctwo
    Od: "tofik" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    naczytalem sie troche o firmanctwie i wlos mi sie zjerzyl .....

    Razem z zona wykonujemy pewne rzeczy ktore sprzedawane sa na umowe o dzielo
    Umowy o dzielo zawierane sa zarowno przez zone jak i przeze mnie (w sumie
    chyba nie ma mozliwosci zawarcie umowy pomiedzy dwojgiem wykonawcow i jedym
    zamawiajacym).
    Tak sie caly czas zastanawiam czy ktos nam nie moze zarzucic firmanctwa na
    podstawie tego ze:
    - udzial w wytwarzaniu dobra mam wiekszy ja - nie zona,
    - gdyby umowy o dzielo zawierane byly na jedna z osob to weszlibysmy w VAT.
    Czy nasza sytuacja to jest firmanctwo?

    Idac dalej - niektorzy klienci nie akceptuja umowy o dzielo -
    cbo by bylo gdyby zona zalozyla dzialanosc gospodarcza (zalozylaby na siebie
    bo tu sprawa z ZUSem wyglada lepiej)
    Teraz zona wytwarzalaby dobra w ramach dzialanosci
    A ja wytworzylbym i tak kilka na umowe o dzielo
    Czy to jest firmanctwo?

    Co w przypadku gdy i tak wykonujemy dobra wspolnie

    Czy mamy sie obawiac jakichs wielkich problemow ze strony urzedu skarbowego?