  • 1. Data: 2003-08-28 23:49:37
    Temat: Czy potrzebna mi kasa fisklana???
    Od: "The_EaGle" <t...@t...dot.pl>

    Siadcze usługi dostępu do internetu a użytkownicy wpłacajš co
    miesięczny abonament za konto firmy. Zapłata za instlacje nie jest nie
    imnienna a wiec znam każdš osobę której coœ sprzedaje i mam na to
    dokumenty. Czy jak przekrocze 20tys obrotu to i tak bede musiał kupić
    kase fiskalna???

    Rafał

  • 2. Data: 2003-08-29 06:27:18
    Temat: Re: Czy potrzebna mi kasa fisklana???
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Aug 2003, The_EaGle wrote:

> [...]
    >+ imnienna a wiec znam każdš osobę której coœ sprzedaje i mam na to
    >+ dokumenty. Czy jak przekrocze 20tys obrotu to i tak bede musiał kupić

    Wrrr.... ;) Znasz taki cytat: "mało danych" ?
    Popatrz tu:
    http://groups.google.pl/groups?as_q=%20bankowy%20%7C
    %20bankowe%20%7C%20konto&as_oq=kasa%20kasy&ie=ISO-88
    59-2&as_ugroup=*.podatki&lr=&as_drrb=b&as_mind=1&as_
    minm=1&as_miny=2003&as_maxd=28&as_maxm=8&as_maxy=200
    3&num=100&hl=pl

    ...kilka pozycji dotyczy wskazań na przepisy "zwalniające z kasy",
    rozpatrz jak ci się podoba (i czy pasowałby do twojej sytuacji)
    przyjmowanie wpłat przelewami bankowymi.

    Z załącznika do rozporządzenia:
    +++++++++
    Załšczniki do rozporzšdzenia Ministra Finansów
    z dnia 23.12. 2002 r. (Dz. U. Nr 234, poz 1971)
    załšcznik nr 1
    WYKAZ CZYNOŒCI ZWOLNIONYCH Z OBOWIĽZKU EWIDENCJONOWANIA
    II. Inne czynnoœci
    49 Sprzedaż nieruchomoœci, sprzedaż towarów w systemie
    wysyłkowym (pocztš lub przesyłkami kurierskimi) oraz œwiadczenie
    usług, za które to czynnoœci zapłata w całoœci następuje za
    poœrednictwem poczty lub banku na rachunek bankowy podatnika,
    z wyłšczeniem płatnoœci dokonywanych czekiem, bankowš kartš
    płatniczš lub kredytowš, przy czym z dowodów tych jednoznacznie
    wynika, jakiej konkretnie transakcji zapłata dotyczyła.
    ----------

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, bez kasy fiskalnej)

  • 3. Data: 2003-08-29 06:58:18
    Od: "The_EaGle" <t...@t...dot.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Wrrr.... ;) Znasz taki cytat: "mało danych" ?

    Spokojnie :) znam te linki już je przestudiowałem.

> [...]
    > rozpatrz jak ci się podoba (i czy pasowałby do twojej sytuacji)
    > przyjmowanie wpłat przelewami bankowymi.

    Zdadza sie ale w moim przypadku jest tak ze:

    Abonament uiszcza klient przez przelew miedzybankowy a za instalacje
    placi na podstawie faktury VAT nam do reki. Faktura jest imienna ale
    rejestracji jako takiej nie ma.

    Pytam o to bo moja ksiegowa z biura rachunkowego powiedziala ze kasa mi
    bedzie potrzebna a wg mnie nie jest mi przy takich uslugach potrzebna.

    Czy myle sie ja czy mam zmienic biuro rachunkowe?

    Rafał

  • 4. Data: 2003-08-29 19:42:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Aug 2003, The_EaGle wrote:
    [...]
    >+ > Wrrr.... ;) Znasz taki cytat: "mało danych" ?
    >+
    >+ Spokojnie :) znam te linki już je przestudiowałem.

    Nie o to poszło :)
    Pisząc "za mało danych" miałem na myśli że nie podałeś
    na podstawie *czego* chcesz zwolnienia z kasy. To
    że przekroczysz limit zeznałeś, więc pytaniem było
    czy np. przyjmujesz płatności "bankowo" czy masz
    jeszcze jakiś inny pomysł.
    [...]
> [...]
    >+ Abonament uiszcza klient przez przelew miedzybankowy a za instalacje
    >+ placi na podstawie faktury VAT nam do reki. Faktura jest imienna ale

    Hm... A jest przeszkoda żebyś również "za uruchomienie" brał
    opłatę przelewem ? Pozycja 49 w załączniku 1. niżej wym.
    rozporządzenia...

> [...]
    >+
    >+ Czy myle sie ja czy mam zmienic biuro rachunkowe?

    Weź:
    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/Wszystkie/WDU20022
    341971

    ...i pokaż palcem na podstawie którego punktu chcesz
    mieć zwolnienie :) Patrzę, patrzę - i nijak do "usług
    telekomunikacyjnych" (ani innych) cię zaklasyfikować nie mogę :)
    Tam jeszcze jest link do "zmiany rozporządzenia", ale raczej
    nie dotyczy omawianego przypadku (przeczytać nie zaszkodzi :))

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)