  • Data: 2003-03-03 16:46:43
    Temat: Czy moge zatrudnic wlasna zone?
    Od: "Artur Wojteczko" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Drodzy grupowicze,
    bylem w ZUS-ie, pytalem ludzi, i z tego co sie dowiedzialem wynika, ze na
    normalnych zasadach moge zatrudnic kazdego czlowieka, tylko nie wlasna zone
    (żonę). Prowadzę działalność jako jednoosobowa firma i tak się składa, że
    dużo prac w tej firmie wykonuje moja malzonka. Chcialbym ja ubezpieczyc,
    chcialbym placic podatki od tego co robi w ramach dzialalnosci mojej firmy,
    a tu sie okazuje, ze ona moze zostac tylko osoba wspolpracujaca. Tzn. trzeba
    placic skladke ubezpieczeniowa, zdrowotna i emerytalna w pelnym wymiarze
    (nie od najnizszej krajowej tylko od sredniej), nie mozna wyznaczyc pensji
    takiej osobie (nie mozna wowczas kosztow zatrudnienia wliczyc w koszty
    funkcjonowania firmy). No i osoba taka nie jest formalnie nigdzie
    zatrudniona.
    Moje pytanie, czy tak jest faktycznie, czy zony osob prowadzacych
    dzialalnosc gospodarcza nie moga byc zatrudnione w ich firmach?!?
    Doprawdy trudno w to uwierzyc.
    Pozdrawiam wszystkich A.