  • 1. Data: 2005-01-07 10:18:40
    Temat: Czy lodówka w biurze jest kosztem?
    Od: Ewa<e...@w...pl>

    Czy lodówka zakupiona do biura stanowi koszt uzyskania przychodu?
    trudno na niej uzyskać jakiś przychód tak samo jak i z mebli w biurze...
    Pozdrawiam
    Ewa

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-01-07 16:11:12
    Temat: Re: Czy lodówka w biurze jest kosztem?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Jan 2005, Ewa wrote:

    >+ Czy lodówka zakupiona do biura stanowi koszt uzyskania przychodu?

    Protestuję.

    http://www.stare-cmentarze.ag.bocznica.org/
    Poważnie !!!

    Po zadaniu pytania:
    "czy lodówka jest OR może kosztem"
    czyli:
    http://www.google.pl/search?hl=pl&q=czy+lod%C3%B3wka
    +jest+OR+mo%C5%BCe+kosztem&btnG=Szukaj+z+Google&lr=
    ...wyjeżdża taka lista że nic tylko *przeczytać*.

    A dopiero później męczyć grupę o szczegóły !!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-01-07 17:59:10
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Czy lodówka zakupiona do biura stanowi koszt uzyskania przychodu?
    > trudno na niej uzyskać jakiś przychód tak samo jak i z mebli w biurze...
    > Pozdrawiam

    to mnie zastanawialo czy jak bym prowadzil firme tworzaca soft
    to czy gdybym kupil kija (browar) moglbym go w koszty wpisac.
    Zalozenie ze jestem alkoholikiem i do normalnego funkconowania
    a co za tym idzie do pisania softu potrzebowalbym dziennie
    kufelek.
    przeszlo by? :-))

    P.

  • 4. Data: 2005-01-07 20:11:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Jan 2005, Przemek R. wrote:

> [...]
    >+ Zalozenie ze jestem alkoholikiem i do normalnego funkconowania
    >+ a co za tym idzie do pisania softu potrzebowalbym dziennie

    Chyba próbujesz porównywać z nieporównywalnym :)
    My nie wiemy DO CZEGO ma być ta lodówka: wiemy "do którego
    miejsca wstawić" ("do biura") ale nie wiemy PO CO :)
    A *to* stanowi o odpowiedzi....

    Co do piffka...
    Takie uzasadnienie jak podajesz nie ma prawa przejść.
    Powody ? - dwa.
    1. Poczytaj o "okularach do pracy" (groups.google.pl -> zaawansowane
    itp itd). Wnioski z wszelkich posiadanych danych są proste:
    jeśli są to okulary *ochronne* (BHP) - proszę bardzo.
    Ale jeśli to są okulary "zwyczajne" - nie ma mowy. Twoje
    zdrowie to twoja *prywatna* sprawa :] i patrz niżej
    2. Dla prowadzącego DG nie ma podstawy prawnej aby "upchnąć
    w DG" jakiekolwiek wydatki "osobiste".
    Dla praconikow istnieją wyjątki - choćby *napoje* właśnie
    (ale BEZ uzasadnienia "z alkoholizmem" bo to TEŻ pracowników
    prywatna sprawa :> i piwo nie przejdzie :)) - ale
    "prowadzący" nie ma szans.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-01-07 23:13:34
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 1/7/2005 6:59 PM, Przemek R. wrote:

> [...]
    > Zalozenie ze jestem alkoholikiem i do normalnego funkconowania
    > a co za tym idzie do pisania softu potrzebowalbym dziennie

    Z taką argumentacją na pewno nie - natomiast gdybys np. wystawiał się na
    targach i zakup takiego sprzętu byłby niezbędny do skromnego poczestunku
    odwiedzających - szczególnie gdy jednocześnie tańszy, niż wynajem, to
    czemu nie.

    Sam swego czasu kupiłem lodówkę i dowieźli mi ją na targi, a potem
    wyladowała w biurze, bo się przy organizacji targów "zapomniało".
    Nowa lodówka kosztowała niewiele więcej niż wynajęcie,a w biurze słuzyła
    do czestowania napojami zagranicznych kontrahentów (ideał - nie łamie
    ustawy o wychowaniu w trzeźwości, mówi jedynie w niezrozumiałym języku i
    nie wiadomo, gdzie mieszka) i - do przechowywania "posiłków
    regeneracyjnych" pracowników.

    PZdr: Catbert

  • 6. Data: 2005-01-07 23:31:01
    Od: " nocnyMarek" <n...@g...pl>

    Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl> napisał(a):

    > Sam swego czasu kupiłem lodówkę i dowieźli mi ją na targi, a potem
    > wyladowała w biurze, bo się przy organizacji targów "zapomniało".

    Przy sprzedaży z kasą może służyć do ...
    bezpiecznego przechowywania wydruków z tej kasy (nie płowieją)
    i już mamy koszt uzasadniony ;-)