    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy lodówka w biurze jest kosztem?
    Date: Fri, 7 Jan 2005 21:11:12 +0100

    On Fri, 7 Jan 2005, Przemek R. wrote:

    >+ > Czy lodówka zakupiona do biura stanowi koszt uzyskania przychodu?
    >+ > trudno na niej uzyskać jakiś przychód tak samo jak i z mebli w biurze...
    >+ > Pozdrawiam
    >+
    >+ to mnie zastanawialo czy jak bym prowadzil firme tworzaca soft
    >+ to czy gdybym kupil kija (browar) moglbym go w koszty wpisac.
    >+ Zalozenie ze jestem alkoholikiem i do normalnego funkconowania
    >+ a co za tym idzie do pisania softu potrzebowalbym dziennie
    >+ kufelek.
    >+ przeszlo by? :-))

    Chyba próbujesz porównywać z nieporównywalnym :)
    My nie wiemy DO CZEGO ma być ta lodówka: wiemy "do którego
    miejsca wstawić" ("do biura") ale nie wiemy PO CO :)
    A *to* stanowi o odpowiedzi....

    Co do piffka...
    Takie uzasadnienie jak podajesz nie ma prawa przejść.
    Powody ? - dwa.
    1. Poczytaj o "okularach do pracy" (groups.google.pl -> zaawansowane
    itp itd). Wnioski z wszelkich posiadanych danych są proste:
    jeśli są to okulary *ochronne* (BHP) - proszę bardzo.
    Ale jeśli to są okulary "zwyczajne" - nie ma mowy. Twoje
    zdrowie to twoja *prywatna* sprawa :] i patrz niżej
    2. Dla prowadzącego DG nie ma podstawy prawnej aby "upchnąć
    w DG" jakiekolwiek wydatki "osobiste".
    Dla praconikow istnieją wyjątki - choćby *napoje* właśnie
    (ale BEZ uzasadnienia "z alkoholizmem" bo to TEŻ pracowników
    prywatna sprawa :> i piwo nie przejdzie :)) - ale
    "prowadzący" nie ma szans.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)