    From: Norbert <n...@M...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Czy i jak ująć to w rozliczeniu rocznym?
    Date: Wed, 16 Feb 2011 18:16:51 +0100

    Jeśli jest inna grupa na ten temat prosze mnie skierować bo nie znalazłem.
    Otóż wypełniam ojca PIT roczny.
    W PIT0 mogę wpisać faktury za leki ( inwalida niezdolny do samodzielnej
    egzystencji).
    Jest jeszcze ulga nielimitowana na wyposażenie mieszkania w sprzęt
    rehabilitacyjny.
    Zakupiłem w 2010 roku ojcu łóżko rehabilitacyjne.
    50% dofinansowanie z trudem ale jednak uzyskałem w powiatowym centrum
    pomocy rodzinie.
    Drugie 50% przekazała fundacja założona przez grupę zawodową do której
    ojciec należał gdyż prosiłem dla ojca o pomoc w zakupie. Nie dostałem od
    nich żadnego pisma potwierdzającego przekazanie ojcu pieniędzy. Po
    prostu poszedł przelew na konto sklepu gdzie łóżko zamawiałem.
    Obie instytucje przelały swoje części wartości łóżka na konto sklepu
    bezpośrednio.
    Całkowity koszt łóżka wyniósł 4000zł. I teraz pytanie jak i czy w ogole
    to zawierać w zeznaniu podatkowym?
    Jest to ewidentnie wyposażenie mieszkania które się kwalifikuje pod
    "adaptację i wyposażenie mieszkań oraz budynków mieszkalnych stosownie
    do potrzeb wynikających z niepełnosprawności".
    Tyle że z ojca gotówki nie poszło na ten cel nic, chyba żeby potraktować
    że pcpr lub fundacja przekazała ojcu pieniadze jako zapomoge na zakup łóżka.
    Faktura za łóżko jest jednak wystawiona imiennie na ojca, kopie
    posiadają natomiast te dwie instytucje.
    Troche się w tym gubię.
    Pozdrawiam.