  • Data: 2011-02-17 22:19:11
    Temat: Re: Czy i jak ująć to w rozliczeniu rocznym?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 16 Feb 2011, Norbert wrote:

    > Otóż wypełniam ojca PIT roczny.
    > W PIT0 mogę wpisać faktury za leki ( inwalida niezdolny do samodzielnej
    > egzystencji).
    > Jest jeszcze ulga nielimitowana na wyposażenie mieszkania w sprzęt
    > rehabilitacyjny.
    > Zakupiłem w 2010 roku ojcu łóżko rehabilitacyjne.
    > 50% dofinansowanie z trudem ale jednak uzyskałem w powiatowym centrum pomocy
    > rodzinie.
    > Drugie 50% przekazała fundacja założona przez grupę zawodową do której ojciec
    > należał gdyż prosiłem dla ojca o pomoc w zakupie.
    [...]
    > I teraz pytanie jak i czy w ogole to zawierać w zeznaniu podatkowym?
    [...]
    > Tyle że z ojca gotówki nie poszło na ten cel nic, chyba żeby potraktować że
    > pcpr lub fundacja przekazała ojcu pieniadze jako zapomoge na zakup łóżka.

    Najwyraźniej bez znaczenia.
    Pewnie chodzi o ten przepis:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    +++
    7b. Wydatki, o których mowa w ust. 7a, podlegajš odliczeniu od dochodu,
    jeżeli nie zostały sfinansowane (dofinansowane) ze œrodków
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    [...tu długa lista...]
    albo nie zostały zwrócone podatnikowi
    w jakiejkolwiek formie.
    ---

    Na wszelki wypadek porównaj kolejne odwołania ("o których mowa w 7a")
    aż dojdziesz do czytelnej treści, ale mi wygląda że to właściwe miejsce.

    > Troche się w tym gubię.

    Zawsze najpierw zajrzyj do przepisu ;)

    pzdr, Gotfryd