  • 1. Data: 2005-11-06 10:35:43
    Temat: Czlonek zarzadu sp. z o.o , a wlasna dzialalnosc gosp...
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Czy jesli wystepuje w/wvsytuacja (pelnienie funkcji czlonka zarzadu sp. z
    o.o i jednoczesnie prowadzenie wlasnej dzialalnosci) to wiaza sie z tym
    jakies ograniczenia, utrudnienia etc.? Mam na mysli np.sytuacje kiedy
    dokonujemy sprzedazy dla sp.z o.o.

    TIA

    Pozdrawiam

    Baton

  • 2. Data: 2005-11-10 23:47:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 6 Nov 2005, Baton wrote:

> [...]
    > o.o i jednoczesnie prowadzenie wlasnej dzialalnosci) to wiaza sie z tym
    > jakies ograniczenia, utrudnienia etc.? Mam na mysli np.sytuacje kiedy

    hasło: "podmioty powiązane".
    Zarówno w ustawie o podatku dochodowym jak i VAT.
    Streszczenie: US ma prawo przytentegować się do dowolnej transakcji
    i określić za pomocą jednego z mechanizmów opisanych w ustawie
    "cenę rynkową" transakcji.
    Dla celów podatkowych wtedy wartość tej transakcji zmieni rozliczenie
    podatków - decyzją US.
    Dodatkowo transakcje przekraczające limit (AFAIR, trzeba sprawdzić
    bo piszę "z głowy czyli z niczego") muszą być ujęte w osobnej
    ewidencji - mam nadzieję że nie pomyliłem z transakcjami do
    rajów podatkowych :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)