  • 1. Data: 2005-11-05 18:19:51
    Temat: Jakie warunki musi spełniać bankowóz?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Ktoś się orientuje?
    --
    Samotnik

    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
    tylu idiotów." -- Stanisław Lem

  • 2. Data: 2005-11-05 18:49:38
    Temat: Re: Jakie warunki musi spełniać bankowóz?
    Od: "Bartus" <m...@w...pl>

    > Ktoś się orientuje?

    Dokładnie nie wiem ale poszukaj w necie rozporządzenia Ministra Spraw
    Wewnętrznych i Administracji z dnia 14 października 1998 roku (Dz. U. Nr
    129, poz. 858) w sprawie zabezpiecznia wartości pieniężnych. Powinno tam być
    wszystko.

    --
    Pozdrawiam Bartus

  • 3. Data: 2005-11-05 19:30:34
    Od: "Góral" <m...@p...onet.pl>

    > Ktoś się orientuje?

    Nie ma jednej "recepty". Jest kilka "stopni" zabezpieczeń i od tego zależy
    do jakiej wartości nominalnej przewożonych środków może służyć konkretny
    bankowóz. Ważne są szyby (jedna boczna np. do T4 kosztuje ok. 800 EUR),
    grubość i rodzaj "płaszcza" karoserii, ilość miejsc, opony (kuloodporne lub
    nie). Najogólniej mówiąc - temat jest baaaardzo rozległy i nieprzeciętnie
    drogi w realizacji. Na dodatek bankowozy zza Odry nie spełniają norm
    obowiązujących w PL ... .

    --
    Pozdrawiam :). Piotr

  • 4. Data: 2005-11-05 19:34:28
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <m...@p...onet.pl> napisal(a):
> [...]
    > nie). Najogólniej mówiąc - temat jest baaaardzo rozległy i nieprzeciętnie
    > drogi w realizacji. Na dodatek bankowozy zza Odry nie spełniają norm

    Chodzi mi wyłącznie o warunki do odliczania VATu. :)

    Kolega w 1998 miał malutką kasetkę w rogu bagażnika. :)

  • 5. Data: 2005-11-05 19:52:12
    Od: elmer radi radisson <r...@s...wireland.org>

    Bartus wrote:

    > Dokładnie nie wiem ale poszukaj w necie rozporządzenia Ministra Spraw
    > Wewnętrznych i Administracji z dnia 14 października 1998 roku (Dz. U. Nr
    > 129, poz. 858) w sprawie zabezpiecznia wartości pieniężnych.

    a dokladniej zalacznikow 3 i 4 do tegoz rozporzadzenia, a ponadto:

    "Przede wszystkim pojazd ciężarowy specjalny powinien posiadać
    świadectwo homologacji oraz atesty na opancerzenie i oszklenie
    przedziału osobowego oraz powinien posiadać konstrukcję skrzyniową
    z wyodrębnionym przedziałem ładunkowym, wzmocnionym stalą konstrukcyjną
    i ognioodpornym, a także powinien zostać wyposażony w sygnalizację
    alarmową i urządzenia łączności radiowej i blokady drzwi."

    --

    hejnal wariacki.

  • 6. Data: 2005-11-05 23:06:59
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 5 Nov 2005 20:30:34 +0100, Góral wrote:
    >[...] Na dodatek bankowozy zza Odry nie spełniają norm
    >obowiązujących w PL ... .

    Od 1 maja tez nie ?

    J.

  • 7. Data: 2005-11-06 07:47:07
    Od: "Góral" <m...@p...onet.pl>

    > Od 1 maja tez nie ?

    Nie wiem. Wydaje mi się, że ciągle nie spełniają. Gdyby było inaczej, to
    "wszystkie" używane auta tego typu już dawno byłyby w Polsce ;). A nie są i
    można je kupić w DE niemal za grosze. Pomimo regularnego serwisu i dobrego
    wyposażenia (klima, webasto, etc.) ... .
    Tylko raz podjąłem się przeróbki na zwykłą wersję (VW T4) i rzeczywiście -
    nie ma to uzasadnienienia ekonomicznego.
    --
    Pozdrawiam :). Piotr

  • 8. Data: 2005-11-06 08:03:23
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.wieszco>

    Użytkownik "Góral" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Tylko raz podjąłem się przeróbki na zwykłą wersję (VW T4) i rzeczywiście -
    > nie ma to uzasadnienienia ekonomicznego.

    Przed 1998 na bankowozy się rejstrowało duże limuzyny z pancerną skrzynią w
    bagażniku, żeby VAT odzyskać. Znałem taką Omegę i Jaguara. Chodziły nawet
    urban legends o Porszawce bankowozie.

  • 9. Data: 2005-11-06 08:51:23
    Od: "Góral" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek V" <m...@p...onet.wieszco> napisał w wiadomości

    > Przed 1998 na bankowozy się rejstrowało duże limuzyny z pancerną skrzynią
    > bagażniku, żeby VAT odzyskać. Znałem taką Omegę i Jaguara. Chodziły nawet
    > urban legends o Porszawce bankowozie.

    To nie były legendy. Ja zna(łe)m np. taką "S-kę" i Audi S8. Tyle tylko, że
    to są dwie różne sprawy. Montaż kasetki w bagażniku umożliwiał kiedyś zmianę
    rodzajową pojazdu na "pojazd specjalistyczny" (później rozgraniczono jeszcze
    na "specjalistyczny" i "specjalizowany" i w tym momencie zkończyło się
    odliczanie VATu). Natomiast odpowiednio przystosowane "prawdziwe bankowozy"
    umożliwiają transport "gotówki" w takiej ilości, w jakiej spełniają warunki
    wg. określonej przepisami klasy zabezpieczeń.
    --
    Pozdrawiam :). Piotr

  • 10. Data: 2005-11-06 10:07:42
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.wieszco>

    > Użytkownik "Przemek V" <m...@p...onet.wieszco> napisał w wiadomości

    > To nie były legendy. Ja zna(łe)m np. taką "S-kę" i Audi S8.

    Ja o porszawce (911) bankowozie piszę jako urban legend chyba że znasz i
    taką.

    A podejrzewam, że inicjator nie wygrał przetargu na wożenie kasy dla Pekao
    SA tylko rzeźbi jakby tu mniej za auto zapłacić.