eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCzęściowe zaniechanie poboru zaliczek miesięcznych - o co chodzi? › Częściowe zaniechanie poboru zaliczek miesięcznych - o co chodzi?
  • Data: 2006-04-09 14:39:29
    Temat: Częściowe zaniechanie poboru zaliczek miesięcznych - o co chodzi?
    Od: "Marcin" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam Szanownych Grupowiczów.

    Proszę o uwagi i pomoc w takiej oto sprawie.

    Muszę wypełnić pewien plik dokumentów, a wśród nich jest coś
    takiego "Oświadczenie pracownika dla celów częściowego zaniechania
    poboru zaliczek miesięcznych przez płatnika na podatek dochodowy od
    osób fizycznych w roku 2006".
    Googlowałem oczywiście trochę, ale nic jasnego nie znalazłem.
    Niestety ta sfera wiedzy trzymana jest w ryzach i nie poddaje się
    wolnościowym tendencjom, czyt. for free, albo nie umiem szukać. O co
    chodzi w tym zaniechaniu? Zaliczki są inaczej wyliczane? Nie płacę
    zaliczek, ale sam faktyczny podatek na koniec roku podatkowego?
    W dodatku we wspomnianym oświadczeniu jest klauzula:
    "Współmałżonek nie uzyskuje dochodów (przychodów) opodatkowanych
    na zasadach określonych w ustawie z dnia 20 listopada 1998 r. o
    zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów
    osiąganych przez osoby fizyczne ( DZ U Nr 144, poz 930 z późn.zm.)".
    Akurat tak się składa, że moja żonka zaczęła prowadzić
    działalność gospodarczą. Rozliczać się będzie na tzw. warunkach
    ogólnych, za pośrednictwem książki przychodów i rozchodów. Z tego
    co wyczytałem(rzuciłem okiem, bo bardziej rozumiem zapis "0" "1" niż
    takie tasiemce...) z przytoczonego DZ, ta działalność nie jest tam
    wyliczana czyli mogę ewentualnie to oświadczenie podpisać?

    Dzięki za poświęcony czas.

    --
    Pozdrawiam,
    Marcin