  • Data: 2002-04-17 11:03:22
    Temat: Częściowa likwidacja działalności - pilne!!!!
    Od: "Ewa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Prowadzę DG w zakresie: sprzedaż obnośna, sprzedaż w sklepie i usługi.
    No i do końca kwietnia zamykam działalność w sklepie. Wyprzedaję towar a to
    co zostanie daję w komis.
    No i pytań to mam dużo. Nie jestem Vatowcem - jeszcze się nie łapię.
    M.in.:

    1. Czy muszę sporządzić remanent likwidacyjny i zapłacić od niego podatek?
    Skoro chcę oddać rzeczy w komis.
    2. Czy jeśli robię ten remanent to musze wcześniej poinformować US o tym
    fakcie?
    3. A z drugiej strony czy za kwiecień PIT5 mogę rozliczyć z remanentem?
    Towar w 90% jest w spisie z natury na koniec zeszłego roku. Jak go teraz
    cały wyprzedam na dodatek bez marży to mi wyjdzie podatek do zapłacenia.
    Jeśli ujmę remanent z początku roku i odejmę remanent na koniec miesiąca to
    mi ten podatek nie wyjdzie. Wiem że gdzieś to było, ale mam tyle na głowie
    że nie wiem za co się złapać.
    No to powiedzmy że remanent zrobię, ale podatku chyba nie musze płacić? Bo
    mogłabym przecież założyć że sprzedam ten towar obnośnie.
    4. Wielkim problemem jest dla mnie ten komis. Jak ja to będę rozliczać. Ale
    w ogóle nie wiem jak to ugryźć więc nie będę pytać bo nie wiem o co.

    Serdeczne dzięki za jakąkolwiek pomoc.