  • 21. Data: 2010-07-25 06:06:33
    Temat: Re: Cud prawdziwy (faktury w PDF-ach:)
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-07-24 20:44, Tomek wrote:
> [...]
    > or electronic.
    > Additionally, in the case of invoices stored by electronic means, the
    > Member State
    > may require that the data guaranteeing the authenticity of the origin of
    > the invoices
    > and the integrity of their content, as provided for in Article 233, also
    > be stored by
    > electronic means.
    >
    > Czyli wygląda na to, że domyślnie można (można było?) sobie wydrukować
    > e-fakturę i jest ok, chyba że MF zabroni?
    > Odnośnie drugiej części, niezbyt rozumiem o co chodzi

    Podpis, skrót czy co tam będzie stosowane do weryfikacji nie musi być
    przecież połączony z treścią faktury. Tak więc jeśli faktura jest
    przechowywana w postaci elektronicznej to te dodatkowe dane również
    musisz tak przechowywać.

    Piotrek

  • 22. Data: 2010-07-25 06:15:24
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-07-24 20:36, Tomek wrote:
    > Articles 232 and 233 are replaced by the following:
    > "Article 232
    > The use of an electronic invoice shall be subject to acceptance by the
    > recipient.

    To jest nawet zdroworozsądkowe podejście. Trudno wymagać od odbiorcy,
    który nawet nie słyszał o komputerach ażeby przyjmował kwity
    elektroniczne. Ale zauważ, że nie wymagają żadnej szczególnej formy
    takiej akceptacji. Czyli kliknięcie w celu pobrania faktury
    elektronicznej powinno wystarczyć.

    Piotrek

  • 23. Data: 2010-07-25 09:14:26
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 25-07-2010 o 07:50:17 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

    > Zauważ, że dokładnie w ten sam sposób działa obecnie software do
    > weryfikacji podpisu. Masz binarny komunikat, że jest OK lub nie.
    > I jakoś kontroler nie wymaga od Ciebie policzenia na kartce papieru
    > skrótu z faktury i weryfikacji podpisu.

    Obecnie to masz ustawową gwarancję, że jeśli użyjesz podpisu od dostawcy
    X, Y lub Z,
    to kontroler nie ma prawa się przyczepić.
    W momencie jak sobie sam sklecisz podpis, to ta gwarancja przepada.

    --
    Tomek

  • 24. Data: 2010-07-25 09:16:44
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 25-07-2010 o 08:03:10 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

    > Aktualne brzmienie art. 233 jest następujace:
    >
    > "Article 233
    (...)

    > Z powyższego wynika, że zrównali kwity papierowe i elektroniczne i dali
    > daleko idącą dowolność co do metod zapewnienia weyfikacji autentyczności
    > i integralności (jako, że podpis i EDI są jedynie przykładami, a nie
    > obligatoryjnymi metodami weryfikacji).

    Ok, przeoczyłem to "whether on paper or in electronic form".
    Ciekawe czy w naszym rozporządzeniu też to zrównają, czy też fakturę
    papierową
    też trzeba będzie tylko wystawić i przechować, a eletroniczną dodatkowo
    zabezpieczyć,
    tak jak do tej pory.

    --
    Tomek

  • 25. Data: 2010-07-25 09:21:29
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 25-07-2010 o 08:15:24 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

> [...]
    > elektroniczne. Ale zauważ, że nie wymagają żadnej szczególnej formy
    > takiej akceptacji. Czyli kliknięcie w celu pobrania faktury

    Obecnie art. 232 ma postać (w polskiej wersji dyrektywy):

    Artykuł 232
    Faktury wystawione zgodnie z przepisami sekcji 2 mogą zostać
    przesłane w formie papierowej lub, z zastrzeżeniem akceptacji
    odbiorcy, mogą zostać przesłane lub udostępnione drogą
    elektroniczną.

    Więc nawet obecnie kliknięcie powinno wystarczyć, a jednak nasze
    rozporządzeni
    trochę inaczej sprawia tą sprawę - i właśnie o to mi cały czas chodzi -
    jak Vincent&Co,
    zaimplementują tą nowelizację.

    --
    Tomek

  • 26. Data: 2010-07-25 09:23:11
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 25-07-2010 o 11:14:26 Tomek <t...@o...pl> napisał(a):

    > Obecnie to masz ustawową gwarancję, że jeśli użyjesz podpisu od dostawcy
    > X, Y lub Z,
    > to kontroler nie ma prawa się przyczepić.
    > W momencie jak sobie sam sklecisz podpis, to ta gwarancja przepada.

    Żeby było jasne - chodzi mi wyłącznie o to, że to co na pierwszy rzut oka
    wygląda na cud, może okazać się cudem faktycznym dopiero po pierwsze czy
    drugiej turze procesów przed WSA/NSA.

    --
    Tomek

  • 27. Data: 2010-07-25 09:38:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Tomek,

    Sunday, July 25, 2010, 11:14:26 AM, you wrote:

    > Obecnie to masz ustawową gwarancję, że jeśli użyjesz podpisu od dostawcy
    > X, Y lub Z,
    > to kontroler nie ma prawa się przyczepić.
    > W momencie jak sobie sam sklecisz podpis, to ta gwarancja przepada.

    Sam sobie? Maile mogę podpisywać darmowym podpisem generowanym przez
    certyfikowanego wystawcę. Bez potrzeby korzystania ze sprzętowgo
    czytnika kart.

    To, co mnie najbardziej śmieszy w całej aferze z e-podpisem, to
    bezsensowny wymóg stosowania fizycznego urządzenia. Tu wylazło, że
    ustawodawca nie rozumie, że podpis elektroniczny to ciąg bajtów a nie
    urządzenie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 28. Data: 2010-07-25 10:50:02
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-07-25 11:38, RoMan Mandziejewicz wrote:
> [...]
    > bezsensowny wymóg stosowania fizycznego urządzenia. Tu wylazło, że
    > ustawodawca nie rozumie, że podpis elektroniczny to ciąg bajtów a nie

    Czy Ty aby nie przeceniasz mądrości naszych wybrańców ;-)

    W przypadku mocno technicznych zagadnień ustawodawca rozumie (albo i
    nie) dokładnie to, co mu wczytają eksperci.

    Tak się składa, że byłem na jednej z komisji przed uchwaleniem ustawy o
    podpisie elektronicznym. IMHO było i strasznie, i śmiesznie.

    Piotrek

  • 29. Data: 2010-07-25 14:09:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Piotrek,

    Sunday, July 25, 2010, 12:50:02 PM, you wrote:

    > Czy Ty aby nie przeceniasz mądrości naszych wybrańców ;-)

    Nie przeceniam - przecież piszę, że "ustawodawca nie rozumie".

> [...]
    > Tak się składa, że byłem na jednej z komisji przed uchwaleniem ustawy o
    > podpisie elektronicznym. IMHO było i strasznie, i śmiesznie.

    Ale to jest grubsza afera, którą powinny zainteresować się właściwe
    służby. Normalna zmowa wydawców kluczy, żeby oprócz zarobku na
    kluczach zarabiać też na sprzęcie.

    BTW: odnalezienie możliwości wygenerowania darmowych certyfikatów na
    stronie Certum wymaga użycia linka z Googla, bo inaczej nie
    znajdziesz. W darmowych certyfikatach znikło imię i nazwisko
    (odnawiałem stare certyfikaty) a i coś jest nie tak, bo nie udało się
    użyć certyfikatu do podpisania w starym TheBat! pomimo poprawnego
    zaimportowania (z całą ścieżką).

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 30. Data: 2010-07-25 14:43:10
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 25-07-2010 o 16:09:49 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
    napisał(a):

    > Nie przeceniam - przecież piszę, że "ustawodawca nie rozumie".

    > Ale to jest grubsza afera, którą powinny zainteresować się właściwe
    > służby.

    A skąd wiesz że to właśnie te właściwe służby się nie `zainteresowały` :) ?

    --
    Tomek