eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCo zrobić, aby właścicielka firmy (KPiR+PIT5+VAT7) mogła PODPISYWAĆ dokumenty podatkowe tylko RAZ w miesiącu? › Co zrobić, aby właścicielka firmy (KPiR+PIT5+VAT7) mogła PODPISYWAĆ dokumenty podatkowe tylko RAZ w miesiącu?
    From: s...@o...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Co zrobić, aby właścicielka firmy (KPiR+PIT5+VAT7) mogła PODPISYWAĆ
    dokumenty podatkowe tylko RAZ w miesiącu?
    Date: 1 Nov 2006 13:00:58 +0100

    Co zrobić, aby właścicielka firmy (KPiR+PIT5+VAT7)
    mogła PODPISYWAĆ dokumenty podatkowe tylko RAZ w miesiącu?

    Prowadzone będą następujące ewidencje i rejestry, związane z dział. gosp.:
    A) jedna książka kontroli,
    B) jedna książka przychodów i rozchodów, dot. każdego roku podatkowego,
    C) jedna ewidencja sprzedaży (brak kasy fiskalnej),
    D) jedna ewidencja wyposażenia,
    E) jedna ewidencja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych,
    F) jeden rejestr sprzedaży i podatku należnego VAT,
    dot. każdego okresu rozliczeniowego
    G) jeden rejestr zakupów i podatku naliczonego VAT,
    dot. każdego okresu rozliczeniowego
    H) będę rozliczać się z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, komputerowo przez
    internet, przy użyciu aktualnej wersji programu &#8222;Płatnik&#8221;, korzystając z
    certyfikatu nadanego przez terenową jednostkę ZUS-u

    Problem polega na tym, że moja dziewczyna założyła DG, a potem pojechała
    na drugi koniec Polski, gdzie podjęła pracę zawowową. Mnie obdarza pełnym
    zaufaniem, mam notarialne pełnomocnictwo do wszystkich czynności prawnych,
    ale ja nie mam uprawnień doradcy podatkowego ani kwalifikacji zawodowych
    potrzebnych do usługowego prowadzenia książki przychodów i rozchodów.

    Przypuszczam, że:
    1) na 99% NIE mogę podpisywać jej deklaracji podatkowych

    2) na 99% MOGĘ wystawiać faktury VAT i dokonywać wpisów w ewidencji sprzedaży

    3) na 99% "dobrowolne" założenie ewidencji sprzedaży (DG jednozakładowa, bez
    oddawania papierów do biura rachunkowego) może uwolnić właścicielkę firmy
    od codziennego uzupełniania KPiR

    4) nie wiem, co z rejestrami VAT i dowodami wewnętrznymi? "Sposobem" na brak
    obowiązku codziennego wypełniania KPiR jest ewidencja sprzedaży. Czy rejestry
    VAT mogą być wypełniane raz w miesiącu? Albo czy mogą być wypełniane codziennie
    przez INNĄ NIŻ PODATNIK osobę BEZ uprawnień do usługowego rozliczania podatków?

    Czy byłoby niekaralne, gdyby raz w miesiącu drukować całą dokumentację do
    podpisu i wysyłać jej pocztą? I otrzymywać podpisaną z powrotem przed 20-tym?

    pozdr
    Aleksander