  • Data: 2005-01-19 18:52:10
    Temat: Co sie dzieje z VATem?
    Od: "macros" <(kasujto)macros@(małpa)tlen.(kropa)pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Takie sytuacje:
    A.
    - Biorę samochód ciężarowy w leasing operacyjny.
    - Calkowita wartosc VATu umowy np.12 000 zł - płacę to leasingodawcy.
    - Odliczyc moge sobie z tego 50%, ale nie więcej niż 5000zl.
    ??? Co sie dzieje z tym VATem, który zapłaciłem, a nie odliczyłem (czyli:
    5000 + 2000 zł)? Wliczam w koszty odliczając to sobie od przychodu???

    B.
    W przypadku leasingu finansowego (ja amortyzuję)
    - Czy kwota nieodliczonego podatku zwieksza wartosc pojazdu, przez co mam
    większe kwoty naliczanej amortyzacji (kosztow uz. przychodu)?

    Z gory dzieki
    Marcin