    From: "Jot-U" <u...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Co praktycznie oznacza uchylenie przepisu?
    Date: Sun, 30 Apr 2006 12:54:56 +0200

    Witam,

    W 2 słowach o co chodzi. Dostałem środki z Urzędu Pracy na rozpoczęcie działalności.
    W owym czasie obowiązywało Rozporządzenie MF o zaniechaniu poboru podatku od takiej
    pomocy. Jednocześnie wydatki poczynione (już po rozpoczęciu DG) sfinansowałem z tych
    środków i wrzuciłem w koszty.
    Zaniedługo rozporządzenie to zostało uchylone (dokładnie 10 listopada 2005). Od
    Urzędu Pracy dostałem PITa jako "przychód z innych źródeł".
    Czy powinien teraz włączyć to do rozliczenia rocznego i zapłacić podatek? (byłaby to
    mała katastrofa - ponad 2.000 zł).
    Dodam, że sprawa jest jeszcze bardziej mętna, gdyż środki nie wiadomo właściwie skąd
    są. Gdyby były z EFS (tak jest w umowie, ale nie na ich PITcie!!!), w ogóle nie
    można byłoby wydatków dokonanych za ich pomocą wrzucić w koszty, co już jest
    musztardą po obiedzie w moim przypadku, ale też i nie płaciłoby się od nich podatku
    - co jeszcze do 2 maja musztardą nie jest, jeśli można się tak wyrazić.

    Wdzięczny za każdą podpowiedź lub link
    J.U.