    From: Cezar <c...@t...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Cło z na przesyłke z USA zakupioną w UK
    Date: Wed, 06 Mar 2013 19:38:38 +0000

    Czesc,

    Mieszkam w UK, jestem tu rezydentem podatkowym.
    Mój tata poprosił mnie o kupienie mu czegoś w USA. Zamówiłem,
    zapłacilem. Jako "billing address" podałem moje dane oraz mój adres
    brytyjski. Jako "shipping address" podałem adres taty w Polsce. Tak to
    również widnieje na fakturze.
    Dzisiaj przyszło zawiadomienie wraz z kopią oryginalnej faktury aby
    wysłać druk DPDZ (btw, skąd go wziąć?) oraz przetłumaczoną fakturę.
    Wartoś na fakturze to $107, koszt przesyłki $45.
    Czy polski urząd celny ma prawo na oclenie przesyłki która nie była
    kupiona przez w PL?
    Zakładając ze jednak ma... gdzieś doczytałem ze przesyłki poniżej 150
    euro są zwolnione z cła. Czy to się nie kwalifikuje?
    Jeśli wszystko zawiedzie to czy cło jest naliczane także od wartości
    przesyłki?

    pozdrawiam,
    c.