  • 1. Data: 2003-06-11 09:40:52
    Temat: Clo na statek
    Od: k...@w...pl

    Zainspirowany prawdopodobnym przypadkiem cla na nasze F-16 zaczalem sie
    zastanwiac jak jest dokladnie skonstruowany mechanizm placenia cla. Tzn np
    gdybym kupil sobie statek np w australi i nigdy nie zawinal do portu w kraju
    macierzystym to czy tez zaplacilbym clo ? Albo gdybym np przyplynal po 10
    latach to jakie stawki i od jakiej wartosci byloby to clo ? Chyba ze np cla nie
    placi sie w momencie przekroczenia granicy a np w momencie rejestracji... Ktos
    moze wie dokladnie jak to jest ?

  • 2. Data: 2003-06-11 11:15:05
    Temat: Re: Clo na statek
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Jun 2003 k...@w...pl wrote:
    [...]
    >+ gdybym kupil sobie statek np w australi i nigdy nie zawinal do portu w kraju
    >+ macierzystym to czy tez zaplacilbym clo ?

    A nie mógłbyś jako "kraju macierzystego" wybrać sobie Cypru
    ani innej Liberii ? Słyszałeś kiedyś hasło "tania bandera" ?
    ;)
    (sugestia: przykład IMHO nietrafiony :))

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-06-11 13:06:48
    Od: k...@w...pl

> [...]
    >
    > A nie mógłbyś jako "kraju macierzystego" wybrać sobie Cypru
    > ani innej Liberii ? Słyszałeś kiedyś hasło "tania bandera" ?

    slyszalem :) ale mi chodzi wlasnie o zasade tzn jak to jest w teorii bo w
    praktyce to domyslam sie ze nikt przy zdrowych zmyslach nie zarejestruje statku
    w Polsce...

    > (sugestia: przykład IMHO nietrafiony :))

    z F-16 ? mam nadzieje ze masz racje :)

  • 4. Data: 2003-06-11 15:08:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Jun 2003 k...@w...pl wrote:
    [...]
    >+ > (sugestia: przykład IMHO nietrafiony :))
    >+ >
    >+ z F-16 ?

    Nie, ze stakiem :)

    >+ mam nadzieje ze masz racje :)

    Wręcz przciwnie :(

    BTW: minister Kołodko postanowił nie realizować polityki
    ministra gospodarki (znaczy: dymisja !).

    pozdrowienia, Gotfryd