  • 1. Data: 2003-06-11 08:06:33
    Temat: ZUS oplacony nieterminowo
    Od: "GrP" <a...@p...onet.pl>

    Witam. Mam pytanko jak w temacie.
    Opłaciłem zus jeden dzień po terminie (czyli przelew wyszedł ode mnie 11-06
    zamiast do 10-06, własna jednoosobowa DG ).

    Jakie sankcje grożą mi ze strony zusu?
    Czy tracę jakieś prawa do świadczeń za nieterminowość?
    Czy zus wymierza w takim wypadku odsetki karne lub jakieś inne kary
    pieniężne?

  • 2. Data: 2003-06-11 11:07:34
    Temat: Re: ZUS oplacony nieterminowo
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Jun 2003, GrP wrote:

> [...]
    >+ zamiast do 10-06, własna jednoosobowa DG ).
    >+
    >+ Jakie sankcje grożą mi ze strony zusu?

    Karnych itp. nie spodziewam się :)

    >+ Czy tracę jakieś prawa do świadczeń za nieterminowość?

    A płacisz składkę chorobową ? Jeśli tak - to właśnie ją
    sobie "unieważniłeś". Napisz pismo "o przywrócenie terminu",
    jeśli to 1. raz to pewnie się zgodzą. Jeśli nie... to napisz
    na grupę :) lub zajrzyj do googla !

    >+ Czy zus wymierza w takim wypadku odsetki karne lub jakieś inne kary
    >+ pieniężne?

    Nie, *ty* masz sobie naliczyć odsetki i zapłacić !!
    Było dopłacić *zaraz*...

    pozdrowienia, Gotfryd