  • Data: 2003-01-14 20:48:27
    Temat: Cena netto na fakturze VAT
    Od: "Bartosz Zoltak" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Czy na fakturze VAT rzeczywiście musi znaleźć się cena
    jednostkowa netto towaru/usługi? Mój program komputerowy, w
    jednej konfiguracji, drukuje tylko cenę jednostkową BRUTTO i
    zastanawiam się, czy taka wystawiona przeze mnie faktura może być
    uznana za prawidłową.

    W rozporządzeniu "o wykonaniu... VAT" jest rzeczywiście wyraźnie
    napisane, że faktura POWINNA (?) zawierać cenę jednostkową netto.

    Ale dla przykładu faktury na paliwo wystawiane przez PKN, Aral i
    Shell nie mają podanej ceny jednostkowej netto, a tylko cenę
    jednostkową brutto.

    No i teraz kto ma rację? Czy mogę wystawiać faktury z podaniem
    ceny jednostkowej brutto (sprzedaję okna osobom fizycznym, które
    mogą korzystać z ulgi remontowej i czy urząd skarbowy nie
    zakwestionuje im odliczenia z tyt. tej ulgi na podstawie faktury
    bez ceny jednostkowej netto)?

    Wielkie dzięki za opinie,

    pozdrawiam
    Bartek