  • Data: 2002-01-21 22:38:26
    Temat: Bony, prowizja, VAT
    Od: "Ryszard G" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Pozwólcie, że jeszcze raz poruszę problem bonów towarowych dla
    pracowników.

    Sytuacja jest następująca:
    1. Firma ( oni ) wystawia i daje bony swoim pracownikom do realizacji
    w naszych sklepach.
    2. My sprzedajemy towary rejestrując na kasach fiskalnych i
    przyjmujemy zapłatę w bonach.
    3. Zebrane bony z podliczoną ich wartością przekazujemy do
    firmy-wystawcy.
    4. Oni, w naszym imieniu, wystawiają notę obciążeniową na wartość
    bonów.
    5. Oni, wystawiają fakturę VAT ( z komputera) zawierającą
    niestandardowe rubryki:
    Nazwa rubryki -> zawartość
    Lp -> 1
    Dotyczy transakcji dokonywanych przy użyciu bonów -> bon towarowy
    Wartość rozliczenia ogólna bez prowizji -> 2000,00
    Prowizja (%netto) -> 5%
    Wartość netto -> 100,00
    Kwota VAT -> 22,00
    Wartość brutto -> 122,00
    Do zapłaty: 122,00 zł
    Sposób płatności: kompensata z noty nr 9999 na wartość 2.000,00 zł
    6. Dokonują przelewu na kwotę: 1878,00 zł

    Nie potrafię określić jakiego rodzaju usługę oni nam wykonali i w
    fakturze też nie jest to napisane. Faktycznie ponieśli koszty druku
    bonów i ich rozliczenia. Czy podlega to "owatowaniu" ?
    Uznałem, że faktura ta jest wadliwa i nie przysługuje mi prawo
    odliczenia VAT.

    Co o tym sądzicie ?

    pozdrawiam
    Ryszard