  • Data: 2014-03-05 14:43:03
    Temat: Auto z kratką i VAT... znowu?
    Od: "Vasco" <v...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Hej,

    Mam totalny mętlik w głowie, ponieważ z różnych źródeł otrzymuję sprzeczne
    informacje.

    Stan faktyczny: mam "starą" Octavię kombi z kratką z XII 2008 (tuż przed
    zmianą przepisów na 2 a właściwie 3 lata), 2 rzędy miejsc, 4 miejsca
    siedzące, 590 kg ładowności, wg dowodu rej. "samochód ciężarowy". Odliczyłem
    cały VAT przy zakupie.

    Wg np.
    www.motofakty.pl/artykul/powrot-auta-z-kratka-najcze
    stsze-pytania.html (ale
    i innych) wynika, że mogę przez 1. kwartał odliczyć VAT.

    Od kwietnia zamierzałem odliczać 50% VAT, ponieważ auto będzie
    wykorzystywane także prywatnie.

    Dziś moja księgowa pisze mi w mailu, że muszę mieć jeszcze dodatkowy papier
    od diagnosty, bo inaczej nawet w tym kwartale z odliczenia VATu nici. Jadę
    więc do diagnosty, a on mi mówi, że papieru (VAT2 jak mi powiedział) mi nie
    wyda, ponieważ długość przestrzeni ładunkowej jest krótsza od przedziału
    osobowego.

    Pytanie: czy bez takiego dokumentu mogę odliczać VAT, czy może jednak moja
    księgowa ma rację?

    Pozdrawiam,
    Vasco