  • Data: 2014-03-15 16:51:21
    Temat: Re: Auto z kratką i VAT... znowu?
    Od: "KOT" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Vasco" <v...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:531729ec$0$2144$65785112@news.neostrada.pl...
    > Hej,
    >
    > Mam totalny mętlik w głowie, ponieważ z różnych źródeł otrzymuję sprzeczne
    > informacje.
    >
    > Stan faktyczny: mam "starą" Octavię kombi z kratką z XII 2008 (tuż przed
    > zmianą przepisów na 2 a właściwie 3 lata), 2 rzędy miejsc, 4 miejsca
    > siedzące, 590 kg ładowności, wg dowodu rej. "samochód ciężarowy".
    > Odliczyłem cały VAT przy zakupie.
    >
    > Wg np.
    > www.motofakty.pl/artykul/powrot-auta-z-kratka-najcze
    stsze-pytania.html
    > (ale i innych) wynika, że mogę przez 1. kwartał odliczyć VAT.
    >
    > Od kwietnia zamierzałem odliczać 50% VAT, ponieważ auto będzie
    > wykorzystywane także prywatnie.
    >
    > Dziś moja księgowa pisze mi w mailu, że muszę mieć jeszcze dodatkowy
    > papier od diagnosty, bo inaczej nawet w tym kwartale z odliczenia VATu
    > nici. Jadę więc do diagnosty, a on mi mówi, że papieru (VAT2 jak mi
    > powiedział) mi nie wyda, ponieważ długość przestrzeni ładunkowej jest
    > krótsza od przedziału osobowego.
    >
    > Pytanie: czy bez takiego dokumentu mogę odliczać VAT, czy może jednak moja
> [...]

    Ja mam forda galaxy kupionego w Polsce w 1999 roku. Ma kratkę i homologację
    jako samochód ciężarowy.
    Odliczyłem po zakupie oczywiści pełen VAT i odliczałem VAT od paliwa do
    czasu zmiany przepisów o podatku
    VAT. Ponieważ przestały one obowiązywać od poczatku 2014 roku, to znowu
    odliczam pełen VAT od paliwa.
    Pytałem wcześniej w "swoim" US o taka możliwość, a urzednik poinformował
    mnie o tym, że mogę odliczyć
    VAT od paliwa pod warunkiem posiadania ze stacji diagnostycznej papieru, o
    którym wspominasz ale nie umiał
    wytłumaczyć mi na podstawie jakich przepisów mam obowiązek taki papier
    posiadać. Skoro tak, to uważam,
    że nie mam takowego obowiązku i odliczam pełen VAT od wszystkiego - paliwa i
    napraw.

    pozdrawiam - Andrzej