  • Data: 2002-03-20 14:00:59
    Temat: Art. 33 ust.1 ustawy o VAT
    Od: k...@p...com (KaMeL) szukaj wiadomości tego autora

    Witaj pl-soc-prawo-podatki!

    walczę z urzędem o ten przepis (f-ry proforma) i chciałem się zapytać
    szanownych grupowiczów czy może wiedzą jaka jest obecnie wykładnia
    tego przepisu: czy musi zaistnieć zdarzenie gospodarcze aby ustalić
    podatek należny od np. faktury proforma lub od "pustej faktury" ?
    Wiem, że orzecznictwo jest różne, ale może ktoś z Was ma jakieś
    doświadczenia w tym temacie. Czy obronię się ?
    Urząd naliczył podatek należny od faktur proforma, pomimo tego że właściwe faktury
    zostały
    wystawione po 3 dniach od wpływu pieniędzy na podstawie tych f-r
    proform i nie ma wątpliwości że dotyczą tej samej transakcji (urząd
    badał przepływ towarów) a proformy były wystawione aby kontrahent
    dokonał przedpłaty. Niestety proforma była na druku zwykłej faktury
    z oznaczeniem proforma i stąd kłopoty.
    Proszę o radę i pomoc.

    --
    Pozdrowienia,