    From: d...@o...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Aport - z czym to sie je???
    Date: 12 Nov 2005 19:34:27 +0100

    Witam.

    Prowadze jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza. Obilo mi sie o uszy, ze
    istnieje mozliwosc jednorazowego "wciagniecia" na firme np. komputera i
    zaliczenie go w danym miesiacu w koszty. To wciagniecie to tytulowy aport.

    Tyle wiem. Ale to ciutke malo. Czy ktos z grupowiczow moze dokladniej
    wyjasnic jak to sie je? Moze jakies linki?

    Na jakich zasadach mozna "wciagnac" na firme np. komputer ktory 2 lata temu
    zakupiony byl
    za powiedzmy 3000zl.? Czy mozna wciagnac i zaliczyc go w koszty na owe 3000zl?
    Czy ta kwota
    musi miec odniesienie do aktualnej wartosci sprzetu? A jezeli tak, to jak ta
    kwote okreslic?

    Czy aby wciagnac taki komputer nalezy posiadac dowod jego zakupu, paragon? Czy
    laptopa kupionego na allegro
    bez jakichkolwiek papierow mozna wciagnac aportem?

    Co mozna, a czego nie wciagnac aportem na firme?