  • Data: 2013-01-15 18:11:40
    Temat: Abolicja ZUS - działalność zawieszona
    Od: Zenek111 <z...@s...info> szukaj wiadomości tego autora

    Przez ponad 10 lat prowadziłem drobną działalność gospodarczą
    równocześnie będąc na etacie. Niestety z dwuletnią przerwą w
    zatrudnieniu - jednak w trakcie tej przerwy nie zgłosiłem się do
    ubezpieczeń społecznych (płaciłem ciągle tylko zdrowotne).
    Tak więc mam zaległość o której ZUS nie wie (albo wie, ale nic z tym nie
    robi).
    Ta przerwa była około 2005 roku - więc w tym okresie, który obejmuje
    abolicja. Później już byłem cały czas na etacie.

    Na koniec 2011 zawiesiłem działalność i ciągle jest zawieszona.

    Czy zgodnie z ustawą abolicyjną jestem 1. 'osobą, która zakończyła
    prowadzenie działalności i jej nie prowadzi' - czy też jestem 2. czynnym
    przedsiębiorcą?

    Czy jeżeli 2. - to lepiej poczekać ze składaniem wniosku do decyzji
    Komisji Europejskiej? (uniknięcie zamieszania z dodatkową toną
    formularzy - które w sytuacji osoby z zawieszoną działalnością są
    całkiem bez sensu)

    A może w ogóle poczekać, aż ZUS sam sobie o mnie przypomni, lub składki
    się przedawnią?

    Z.