    From: "green" <f...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: 10 pytan do Grupowiczow
    Date: Sun, 2 Jun 2002 00:08:56 +0200

    Dzień Dobry,
    Mam już wpis DG, ale również mam kilka wątpliwości z tym związanych, które
    mam nadzieję szybko dzięki tej grupie rozwieję.
    Dane:
    1. Jestem na ryczałcie.
    2. Pracuję jescze na stałą umowę o pracę w innej firmie (nie prowadzę
    żadnych usług dla tej firmy).

    Pytania:
    1. Na jakiej podstawie mam wykazywać przychód, który będzie opodatkowany
    (rachunki ? - a jeżeli klient ich nie chce? to co mam wystawić?; wpisac do
    karty przychodów sumę sprzedaży nie mając podkładki w rachunkach ?) ????????
    2. Czy podatek naliczany jest od przychodu czy od Zysku? (Wiem banalne
    pytanie, ale chcę się upewnić na 100)
    3. Jak wtedy wygląda sytuacja podatków w mojej sytuacji? (mam jeszcze
    przychód z firmy) tzn. chodzi mi czy w PIT za cały rok przychód sumuje się
    tzn. praca w firmie + DG.
    4. Czy musze powiadomic ZUS, że otworzyłem DG skoro i tak firma płaci co
    miesiąc za mnie składkę?
    5. Jakie formularze musze wypełnić dla US.
    6. Czy ryczałtowcy rozliczają się z US co miesiąc?
    7. Co w sytuacji gdy nie mam przychodu za dany miesiąc?
    8. Jak zatrudniam osobę na umowę zlecenia to odprowadzam za nią zaliczkę na
    podatek dochodowy?
    9. Jak zatrudniam osobę na umowę zlecenia to czy musze powiadomic o tym ZUS?
    10. gdzie mogę znaleźć info na temat wyliczeń podatkowych od osób fiz.
    wyliczeń zaliczek podatkowych itp.

    Za pomoc z góry dziękuję.

    Pozdrawiam,