  • Data: 2002-06-02 08:26:55
    Temat: Re: 10 pytan do Grupowiczow
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl> szukaj wiadomości tego autora

    green wrote:

    > 1. Jestem na ryczałcie.
    > 2. Pracuję jescze na stałą umowę o pracę w innej firmie (nie prowadzę
    > żadnych usług dla tej firmy).
    >
    > 1. Na jakiej podstawie mam wykazywać przychód, który będzie opodatkowany
    > (rachunki ? - a jeżeli klient ich nie chce? to co mam wystawić?; wpisac do
    > karty przychodów sumę sprzedaży nie mając podkładki w rachunkach ?) ????????

    Oczywiście, i według odpowiednich stawek zrycz. podatku doch. Bezrachunkową
    sprzedaż ewidencjonujesz ręcznie aż do momentu ożenienia się z Kasią Fiskalną ;(

    > 2. Czy podatek naliczany jest od przychodu czy od Zysku? (Wiem banalne
    > pytanie, ale chcę się upewnić na 100)

    He he ;) Nie ma tak dobrze - od przychodu (obrotu/wartości sprzedaży netto
    jeśliś VATowiec)

    > 3. Jak wtedy wygląda sytuacja podatków w mojej sytuacji? (mam jeszcze
    > przychód z firmy) tzn. chodzi mi czy w PIT za cały rok przychód sumuje się
    > tzn. praca w firmie + DG.

    Zryczałtowany PD osobno (PIT 28)

    > 4. Czy musze powiadomic ZUS, że otworzyłem DG skoro i tak firma płaci co
    > miesiąc za mnie składkę?

    Oczywiście, bo muszą cię zwolnić z obowiązku opłacenia składek na ubezp. społ. i
    zapisać sobie w kajeciku, że taki a taki będzie bulił składki na chorą kasę.

    > 5. Jakie formularze musze wypełnić dla US.

    Na pewno musisz ich pisemnie poinformować, że korzystasz z prawa do
    opodatkowania w formie zrycz. PD i zakładasz książkę przychodów. Forma może być
    różna, najlepiej się pofatyguj do swojego i poproś o to co lubią. Przy okazji
    wypełnisz kwity na VAT.

    > 6. Czy ryczałtowcy rozliczają się z US co miesiąc?

    Co miesiąc płacą podatek (jak maja przychody), bez dodatkowych sankcji w postaci
    pitów

    > 7. Co w sytuacji gdy nie mam przychodu za dany miesiąc?

    Ucieszyć się / Zmartwić w zależności od ogólnej sytuacji firmy.

    > 8. Jak zatrudniam osobę na umowę zlecenia to odprowadzam za nią zaliczkę na
    > podatek dochodowy?

    Oczywiście.

    > 9. Jak zatrudniam osobę na umowę zlecenia to czy musze powiadomic o tym ZUS?

    Na jaki czas umowa zlecenie???

    www.podatki.pl, www.vat.pl, podatki.onet.pl. mnóstwo tego ;)

    --
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =