  • 1. Data: 2004-01-06 06:36:52
    Temat: 1% podatku dla organizacji hartytatywnych - jak to jest ??
    Od: "Krzysztof Bajorek" <k...@w...plNOSPAM>

    Witam.
    Jak to jest z 1% podatku darowanym organizacjom harytatywnym ???
    Czy jest to tak że jeżeli place podatki to ten 1% moich podatków jest
    przekazywany z kwoty naliczonego podtaku ??? czy dotakowo jeszcze płacę 1%
    ???
    I dodtakowe pyatnie czy ten 1% to jest :
    1) jezei place 19% stwke - np 190 zł to 1% to jest 10 zł ?
    2) jezeli place stwke 19 % np 190 zł to 1% to jest 1% z tych 190 zł czyli
    1,9zł??

    pozdr
    Krzysztof Bajorek

  • 2. Data: 2004-01-06 08:25:17
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Bajorek" <k...@w...plNOSPAM> napisał w
    wiadomości news:btdl5f$qb2$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > 1) jezei place 19% stwke - np 190 zł to 1% to jest 10 zł ?
    > 2) jezeli place stwke 19 % np 190 zł to 1% to jest 1% z tych 190 zł czyli

    rozliczeniach podatku dochodowego za 2003 rok,
    JEDEN PROCENT
    obliczonego podatku można ofiarować na potrzeby
    ORGANIZACJI POŻYTKU PUBLICZNEGO
    i odpisać tę kwotę w składanej deklaracji!

    Aby zapłacić mniejszy podatek lub otrzymać zwrot,
    należy wpłacić kwotę na konto bankowe organizacji po pierwszym stycznia 2004
    r.,
    ale przed oddaniem zeznania za 2003 r. do urzędu, nie później niż do 30
    kwietnia 2004 r.!

    przykład.
    jeśli twój podatek należny (np.poz.191 w PIT36) wyniósł 100 zł, to możesz
    (masz prawo, ale nie obowiązek !) wpłacić 1 procent tej kwoty (tu 1 zł) na
    organizację pożytku publicznego (wpisujesz taką kwotę = 1 zł w poz.192 w
    PIT36)

    patrz:
    http://www.dobry.pl/opp/
    http://www.pozytek.ngo.pl/labeo

    Tomek

  • 3. Data: 2004-01-06 09:31:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Jan 2004, Krzysztof Bajorek wrote:
    [...]
    >+ Czy jest to tak że jeżeli place podatki to ten 1% moich podatków jest
    >+ przekazywany z kwoty naliczonego podtaku ???

    Oczywiście.
    Tyle że po pierwsze jeszcze AFAIK takich organizacji nie ma, bo
    przepisy zostały wydane "na ostatni moment" :]

    >+ 1) jezei place 19% stwke - np 190 zł to 1% to jest 10 zł ?

    A te 190 zł to podstawa czy podatek ??
    Masz ok. 20 000 zł dochodu, płacisz ok. 4 000 zł podatku
    (będzie mniej, bo odliczenia itp) - to wyjdzie ok. 200 zł.
    Wszystko liczy się w skali ROKU !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-01-06 10:13:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Jan 2004, Tomek wrote:
    [...]
    >+ JEDEN PROCENT
    >+ obliczonego podatku

    Ups... Znaczy źle czytałem !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2004-01-08 14:30:09
    Od: "Marek" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

    > rozliczeniach podatku dochodowego za 2003 rok,
    > JEDEN PROCENT
    > obliczonego podatku można ofiarować na potrzeby
    > ORGANIZACJI POŻYTKU PUBLICZNEGO
    > i odpisać tę kwotę w składanej deklaracji!

    Zaraz zaraz.
    Przeciez dotad mozna bylo wpisywac (do 10% od chyba zysku) w
    koszty DG. Czy ten 1% jest OPROCZ czy ZAMIAST ?
    pozdrawiam
    Marek

  • 6. Data: 2004-01-08 16:30:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Jan 2004, Marek wrote:

> [...]
    [...]
    >+ Zaraz zaraz.
    >+ Przeciez dotad mozna bylo wpisywac (do 10% od chyba zysku)

    Sprzeciw. 10% lub 15% (zależnie od "celu") od *dochodu*
    (łącznego, nie z DG !) było można *odliczyć od podstawy*
    (a to nie to samo co koszt, nawet jak tak samo działa
    z p. widzenia samego podatku !).
    Pomijam sprawę że ta możliwość została "wycięta" na 2004:
    ciekawe dlaczego ? Na CIT AFAIK zostaje !

    >+ Czy ten 1% jest OPROCZ czy ZAMIAST ?

    To jest już "z podatku", jak rozumiem *oprócz*.
    I też zostało za 2004 r "wycięte" - dla tych co 19% wybiorą.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 7. Data: 2004-01-09 11:38:49
    Od: "Marek" <m...@p...pl>

    wiadomości
    tezjan.zabrze.pl...
    > To jest już "z podatku", jak rozumiem *oprócz*.
    > I też zostało za 2004 r "wycięte" - dla tych co 19% wybiorą.

    Mowiac krotko - jesli wybieram na DG na 2004 rok 19% to :
    - NIE MOGE odliczyc od podatku 1 % "na charytatywe"
    - w dodatku NIEMOGE odliczyc 10 (czy 15) % "na charytatywę" od podstawy ?

    natomiast jesli wybiore na 2004 podatek na DG wg progresywnej skali to :
    - MOGE odliczyc od podatku 1% "na charytatywe" (oczywiscie dokumentujac)
    - NIE MOGE odliczyc 10 (czy 15) % "na charytatywę" od podstawy

    Dobrze zrozumialem ?
    pozdrawiam
    marek

  • 8. Data: 2004-01-09 22:59:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Jan 2004, Marek wrote:
    [...]
    >+ Mowiac krotko - jesli wybieram na DG na 2004 rok 19% to :
    >+ - NIE MOGE odliczyc od podatku 1 % "na charytatywe"

    Zgadza się.

    >+ - w dodatku NIEMOGE odliczyc 10 (czy 15) % "na charytatywę" od podstawy ?

    Wcale nie możesz. Taka możliwość została tylko u osób prawnych
    (w CIT), czego nie rozumiem. Osoby fizyczne mają limit darowizny
    trzysta parę złotych !
    Nie wiem, chyba z analizy rozkładu takich darowizn rządowi
    wyszło że OF popierają jakieś mało popularne organizacje
    (UPR ? :>) a OP - organizacje "słuszne", skoro podjął taką
    decyzję :> - ale tak jest.

    Tak.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)