  • 21. Data: 2005-11-11 11:10:43
    Temat: Re: faktura VAT
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:Pine.WNT.4.60.0511111054240.2996@athlon>
    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> pisze:

    > I przypomnę że po prawdzie w publikatorach taka sprawa była
    > ostatnio omawiana dość dawno, ale przypadek wygrania przez US
    > sprawy z dowodu "pocztowego" (że faktura NIE MOGŁA dojść wcześniej
    > do odbiorcy) i podważenia odliczenia VAT był.

    Można tylko powiedzieć, że jest to totalnie chore :(
    Na mój gust powinno się mieć możliwość odliczania VAT za dany miesiąc w taki
    sam sposób, w jaki rozlicza się koszty.
    Czyli do 20 danego miesiąca. A tak to wystarczy, ze jakaś guła zagapi się,
    wystawi fakturę na dużą kwotę 15 października, ale wyśle ją dopiero 31
    października (naprawdę nie są to jakieś incydentalne przypadki). I VAT
    zamiast móc odliczyć sobie w październiku, można będzie legalnie dopiero w
    listopadzie. Chore jak dla mnie.

    --
    PozdrawiaM

  • 22. Data: 2005-11-11 11:35:40
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    > Z chwilą zapłaty czy w momencie, gdy upływa termin płatności?

    podpinam się pod to pytanie bo wątek zmierzył w innym kierunku.

    --
    nick......: DaNsOuNd
    name......: Daniel Rykowski

  • 23. Data: 2005-11-11 23:44:04
    Od: "pannafontanna" <f...@b...pl>

    odliczenie tylko w miesiacu otrzymania dokumentu (art 86 ust 10 pkt 1) lub w
    miesiacu nastepnym (pkt 3)
    media (telefony, energia, woda, wywoz nieczystosci) w miesiacu w ktorym
    przypada termin płatności bądz nastepnym (art86 ust 10 pkt 3)

  • 24. Data: 2005-11-12 00:03:06
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:dl3ac9$h9f$1@nemesis.news.tpi.pl>
    pannafontanna <f...@b...pl> pisze:

    > odliczenie tylko w miesiacu otrzymania dokumentu (art 86 ust 10 pkt
    > 1) lub w miesiacu nastepnym (pkt 3)

    To już wiemy, tylko pytanie w jaki sposób US jest w stanie sprawdzić, kiedy
    nadeszła faktura (zakładając, że nie została wysłana listem poleconym, co
    wcale nie jest takie rzadkie). A jeśli nie jest w stanie sprawdzić, to na
    mój gust można fakturę październikową otrzymaną w listopadzie zaksięgować z
    datą październikową.

    --
    PozdrawiaM

  • 25. Data: 2005-11-12 01:07:11
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Nixe <n...@f...peel> wrote:
> [...]
    > mój gust można fakturę październikową otrzymaną w listopadzie zaksięgować z

    Nawet jak została wysłana listem poleconym - to co? Jest wpis w książce
    nadawczej. Być może wysłali tego dnia Bardzo Ważny List (który został już
    wyrzucony), a fakturę - listem zwykłym parę dni wcześniej.

    Pytanie co np. z fakturami wystawionymi w innym mieście np. 31.10? W sumie
    można powiedzieć, że faktura była wysłana razem z towarem przesyłką
    konduktorską albo byłem u cioci w Augustowie i przy okazji fakturę osobiście
    odebrałem.

    P.

  • 26. Data: 2005-11-12 08:06:50
    Od: "pannafontanna" <f...@b...pl>

> [...]
    >
    > --
    > jesli nie jest to list polecony sprawdzic rzecz jasna nikt nie jest w
    w przypadku kuriera US moze najwyzej dotrzec do listu przewozowego, ale
    nadal pod znakiem zapytania jest to co bylo w tej przesylce,
    moze wlasnie cos zupelnie innego niz faktura, a tę odebralismy osobiscie bo
    bylismy w danym miescie w jakejes sprawie. wazne zeby nie byc jednego dnia w
    dwoch miastach na dwoch roznych koncach kraju ;)

    nie ma dokumentu- nikt nam nic nie udowodni, chyba ze kontrahent prowadzi
    np. dziennik korespondencji i zapiski prowadzi szczegolowo np. co wysyla w
    ktorym liscie

    pozdrawiam

  • 27. Data: 2005-11-12 14:09:17
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Fri, 11 Nov 2005 10:37:49 +0100, *Gotfryd Smolik news*
    <news:Pine.WNT.4.60.0511111017590.2996@athlon> napisał(a):

> [...]

    No, na jednym można napisać: ORYGINAł
    Zapomniałam o tym napisać.

    --
    Kaja

  • 28. Data: 2005-11-12 14:21:44
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Fri, 11 Nov 2005 11:55:21 +0100, *Nixe* <news:dl1tar$2nuq$1@news.mm.pl>
    napisał(a):

    > Nie o to (chyba) chodzi. Raczej strona wystawiająca przesyła swój oryginał
    > faxem, bądź (po zeskanowaniu) mailem.
    > A oryginał wkłada do koperty i nadaje pocztą.
    > W każdym razie ja tak zrozumiałam Kaję i w takim sposób u nas się to odbywa.

    Dobrze zrozumiałaś.
    Godfryd Smolik prowadzi swoją firmę chyba, prowadzi chyba książkę przychodów
    i rozchodów. Ja natomiast się na tym nie wyznaję ( musiałabym sobie
    zainstalować jakiś program z ks.przych i rozch i przeanalizować), nie
    wyznaję się na jakimś beznadziejnym KUP, czy SPRZEDAJ. Mnie to nic nie mówi,
    bo ja operuję nazwami i numerami konkretnych kont księgowych. Zresztą
    budżetówka to już trochę inna księgowość niż działalnośc gospodarcza i
    trzeba się dostosować do zasad ogólnie przyjętych w danej instytuicji. Nie
    należy niszczyć dowodów, bo na wszelki wypadek mogą się okazać przydatne.

    --
    Kaja

  • 29. Data: 2005-11-12 14:23:34
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Fri, 11 Nov 2005 12:06:27 +0100, *Nixe* <news:dl1tvl$v3$1@news.mm.pl>
    napisał(a):

    > Tak to nie potrafię. Wolę zdroworozsądkowo ;-)

    I słusznie.

    --
    Kaja

  • 30. Data: 2005-11-12 14:25:08
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Fri, 11 Nov 2005 12:35:40 +0100, *DaNsOuNd*
    <news:dl1vmm$se7$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał(a):

    > podpinam się pod to pytanie bo wątek zmierzył w innym kierunku.

    Z chwilą zapłaty.

    --
    Kaja