    From: t <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: zwrot VAT przy sprzedazy 'bez VAT'
    Date: Thu, 12 Jan 2006 11:40:47 +0100

    Witam

    Mam taka zagwozdke - czytalem ABC, ustawe o VAT, grupy,
    ale umknela mi jedna rzecz.

    Wykonuje software na zamowienie dla zagranicznego odbiorcy na erenie Unii.
    Wystawiam fakture z VATem 'nd' a zagraniczny placi VAT u siebie.
    Skoro wiec ja nie place VATu a kupuje z VATem, to czy mam prawo do
    zwrotu z US po ilustamdziesieciu dniach?

    Druga sprawa to to ze jest to niezly mechanizm do banijania kabzy:

    robie soft za 100.000 euro kupuja jednoczesnie wyposazenie za tez
    100.000. Sprzedaje za granice. Oni placa VAT np 15%. Ja dostaje
    zwrot VATu 22%, oddaje im co mi zaplacili a reszta dzielimy sie po
    polowie(tzn resta z roznicy pomiedzy 22% a 15%) - dobrze mysle
    czy gdzies o czyms zapominalem?
    Oczywiscie to jest tylko teoria, bo nie mam zamiaru robic takich akcji
    ale czy naprawde taka luka istnieje?