  • 11. Data: 2006-02-01 14:02:32
    Temat: Re: zwrot VAT
    Od: t <a...@g...pl>

    Samotnik wrote:

    > 1. nie występować o zwrot podatku
    > 2. nie mieć straty
    > 3. nie mieć sprzedaży innej niż w stawce podstawowej VAT
    > 4. mieć narastający w ciągu roku przychód
    >
    > To takie podstawowe preteksty rutynowych kontroli :)

    No tak, ale przeciez w ciagu 5 lat i tak prawie na pewno cie wylosuja
    wiec chyba lepiej miec kontrole wczesniej niz pozniej?
    A moze sie myle?
    Sam dopiero zaczalem niedawno wiec jestem ciekaw jak to z tym jest

  • 12. Data: 2006-02-01 14:02:47
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    --
    Samotnik

  • 13. Data: 2006-02-01 14:08:37
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <a...@g...pl> napisal(a):

    > Mam przy okazji pytanie - przeciez i tak predzej czy pozniej bedzie
    > kontrola, wiec o co chodzi(poza tym ze sie ten zwrot nie nalezy) ??

    Możliwe ze będzie, aczkolwiek równie dobrze może nie być. Teraz ma
    kontrolę na 100% (choć kto wie, może jak uznają że i tak mu się nie
    należy, to poprawi na deklaracji i sprawa rozejdzie się po kościach).
    Normalnie ma kontrolę z prawdopobieństwem, powiedzmy, 50%. No ja
    jednak wolę 50%. :) Kontrola to nic dobrego, zawsze coś znajdą,
    często coś, o czym nawet nie wiesz. Cwany oszust tak zakombinuje,
    że nic mu nie znajdą, natomiast zwykłych podatników się goli
    za nieczytelny podpis na fakturze. No, goliło w czasach kiedy
    ten podpis był potrzebny. :)

    Ja to byłbym za obowiązkowymi kontrolami na przykład co kwartał. :)
    Przynajmniej znajdowano by nieprawidłowości popełniane nieświadomie
    przez podatników. Wtedy ten byłby w plecy tylko podatki i kary
    od zdarzeń za te trzy miesiące. No i niskie odsetki. Tylko wtedy
    to połowa kraju musiałaby w aparacie skarbowym pracować. :)
    --
    Samotnik

  • 14. Data: 2006-02-01 14:15:04
    Od: "W.R." <email_beztego@beztego_ratymirski.net>

    BigDario napisał(a):
    > za głupote sie płaci, ciesz sie ze przekonasz sie o tym na poczatku
    > prowadzenia dzialanosci a nie po dluzszym czasie, bo na pewno by ci cos
    > znalezli i nie tyle bylby zwrot z ich strony co duza doplata za ich fatyge z
    > twojej stony ;)

    Dlaczego od razu za głupotę.
    Ma prawo chcieć zwrotu? Ma.
    Co najwyżej będzie miał kontrolę. A jeśli wszystko ma w porządku to nie
    ma co wpadać w panike. A jak ma błedy to od razu mu wytkna a nie np. za
    3 lata z odsetkami.

    --
    pozdrawiam
    Wojciech Ratymirski

  • 15. Data: 2006-02-01 14:18:51
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Samotnik wrote:

    > 1. nie występować o zwrot podatku
    > 3. nie mieć sprzedaży innej niż w stawce podstawowej VAT

    Spróbuj mieć sprzedaż tylko na 0% i nie występować o zwrot :-)

  • 16. Data: 2006-02-01 14:20:35
    Od: "W.R." <email_beztego@beztego_ratymirski.net>

    t napisał(a):

> [...]
    > A moze sie myle?
    > Sam dopiero zaczalem niedawno wiec jestem ciekaw jak to z tym jest

    To zależy co masz w księgach :)

    A co do "zasad" (w sumie słusznych), to znam przedsiębiorcę (osoba
    fizyczna, "pełna księgowość"), który niemal miesiąc w miesiąc ma
    nadwyżkę naliczonego VAT i prawie zawsze wnioskuje o zwrot, ma większość
    sprzedaży na 7 i 3% , miewa przejściowo straty (przy nowych
    inwestycjach) i od początku działalności (5 lat) nie miał jeszcze
    kontroli dot. podatków.

    --
    pozdrawiam
    Wojciech Ratymirski

  • 17. Data: 2006-02-01 14:23:05
    Od: t <a...@g...pl>

    cef wrote:

    > Spróbuj mieć sprzedaż tylko na 0% i nie występować o zwrot :-)

    Ja bede probowal :)

  • 18. Data: 2006-02-01 14:23:39
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <a...@g...pl> napisal(a):
> [...]
    > A moze sie myle?
    > Sam dopiero zaczalem niedawno wiec jestem ciekaw jak to z tym jest

    Powiem Ci, że z tym losowaniem to różnie jest. Nieuchronność kontroli
    jest swoistym dogmatem konstrukcji aparatu skarbowego. Lepiej w nią
    wierzyć, dla własnego zdrowia psychicznego. :) W szczególności
    na pewno nie warto zakładać, że można zrobić przekręt i nie będzie
    się skontrolowanym. Prawa Murphy'ego mówią, że właśnie wtedy zjawi się
    kontrola. :)

    Rzeczywistość wygląda natomiast tak, że z tym losowaniem to różnie
    jest.

    - tata prowadzi działalność od 1998 roku. DOchody mieszczące się
    w pierwszym progu podatkowym, znikome koszta, głównie telefon,
    sprzęt komputerowy, samochód. Kontroli nie było nigdy poza jedną
    krzyżową.
    - ja prowadzę działalność od 2003 roku. Profil jak u taty,
    choć miałem momenty z dużymi obrotami i dużymi kosztami. Kontroli
    z losowania nie było nigdy. Miałęm jedną z VATu po korekcie VAT-7,
    jedną z dochodowego po pomyłce w deklaracji. Do tego co jakiś czas
    są "minikontrole", np. kiedyś musiałęm pokazać dowody wpłat na ZUS
    za cały rok - nic więcej nie chcieli i temat na tym się zamknął.
    - kolega prowadzi DG od 1994 roku (handel, obroty kilkaset tys.
    miesięcznie, kilku pracowników) i od 2000 roku ma spółkę cywilną
    z kumplem, tam jest kilkunastu pracowników, obroty prawie podpadające
    pod konieczność przekształcenia w spółkę jawną. NIGDY nie miał kontroli
    z urzędu skarbowego. Podobno nawet nie żadnej krzyżówki. Kontrolowało go
    już wszystko, co ma w nazwie "Państwowy" :) oprócz aparatu skarbowego.
    - znajomy ma spółkę akcyjną od 2000 roku. Poza jedną kontrolą, jak się
    kontroler UKSu przyznał - z donosu byłego pracownika, nigdy niczego
    nie chciano.

    Z drugiej strony jest kolega, który produkuje i handluje przetworami
    mięsnymi. No, on to zrobił specjalny pokój dla kontrolerów. :) Ale
    tam jest co kontrolować - wielkie zwroty VATu, sprzedaż ze wszystkimi
    możliwymi stawkami, eksport, import, WDT...

    Także na dwoje babka wróżyłą. Pozostaje *odpukać*, splunąć przez lewe
    ramię i niepotrzebnie się nie podstawiać. A jednocześńie mieć
    świadomość nieuchronności kontroli. :)

    P.S. USy mają system wyznaczania obszarów zagrożeń podatkowych u
    podatników. Mają pewnie jakieś algorytmy oceny tego.
    --
    Samotnik

  • 19. Data: 2006-02-01 14:32:05
    Od: t <a...@g...pl>

    W.R. wrote:

    > To przyjdą skontrolować co kombinujesz ;)

    Caly pic polega na tym ze kompletnie nic :)

  • 20. Data: 2006-02-01 14:36:56
    Od: "W.R." <email_beztego@beztego_ratymirski.net>