  • 1. Data: 2009-10-26 21:21:15
    Temat: zwolnienie od pdof
    Od: <d...@g...pl>

    jest taki art,
    46) dochody otrzymane przez podatnika, jeżeli:
    a) pochodzą od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub
    międzynarodowych instytucji finansowych ze środków bezzwrotnej pomocy, w tym
    ze środków programów ramowych badań, rozwoju technicznego i prezentacji Unii
    Europejskiej i z programów NATO, przyznanych na podstawie jednostronnej
    deklaracji lub umów zawartych z tymi państwami, organizacjami lub
    instytucjami przez Radę Ministrów, właściwego ministra lub agencje rządowe,
    w tym również w przypadkach, gdy przekazanie tych środków jest dokonywane za
    pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej
    pomocy oraz
    b) podatnik bezpośrednio realizuje cel programu finansowanego z bezzwrotnej
    pomocy; zwolnienie nie ma zastosowania do dochodów osób fizycznych, którym
    podatnik bezpośrednio realizujący cel programu zleca - bez względu na rodzaj
    umowy - wykonanie określonych czynności w związku z realizowanym przez niego
    programem,

    w sprawach podatków nie ma pewnych rzeczy :( dlatego tylko proszę o waszą
    opinię:
    zasad wypłacania dotacji unijnych jest taka, że UE "daje" pieniądze
    jednostce rządowej w Polsce, która rozdyzponowuje kasę na dany projekt.
    Kontrakt wygrywa firma X, pracownik pracuje bezpośrednio przy w/w
    Kontrakcie.

    Czy waszym zdaniem wypełnia to znamiona lit. b)

    --
    pozdrawiam
    dr_indy

  • 2. Data: 2009-10-26 22:49:52
    Temat: Re: zwolnienie od pdof
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Oct 2009, d...@g...pl wrote:

    > b) podatnik bezpośrednio realizuje cel programu
    [...]
> [...]
    > Kontrakcie.
    >
    > Czy waszym zdaniem wypełnia to znamiona lit. b)

    Moim nie - "bezpośrednio" otrzymuje jednostka rządowa.
    Firma dostaje już "pośrednio", a pracownik - podwójnie pośrednio.
    Ale wiadomo mi, że w przeszłości pojawiały się interpretacje
    że "można tak zinterpretować" (iż dla firmy jest "bezpośrenio"
    dla pracownika) - mi nijak nie chce tak wyjść.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2009-10-26 23:02:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    d...@g...pl wrote:
> [...]
    > Kontrakcie.
    >
    > Czy waszym zdaniem wypełnia to znamiona lit. b)

    a firma X to twór jakiego rodzaju?

    zresztą sądzę, że coby nie było, to pracownik Kowalski firmą X nie jest,
    żadnej dotacji nei dostał, wiec raczej ciężko tu mówić o jakimkolwiek
    zwolnieniu.

  • 4. Data: 2009-10-27 18:47:49
    Od: <d...@g...pl>

    > a firma X to twór jakiego rodzaju?
    >
    > zresztą sądzę, że coby nie było, to pracownik Kowalski firmą X nie jest,
    > żadnej dotacji nei dostał, wiec raczej ciężko tu mówić o jakimkolwiek
    > zwolnieniu.

    no tak ale to Firma reazlizuje fizycznie dany cel. Jednostka budżetowa tylko
    wypłaca pieniądze za poszczególne etapy realizacji. Pieniądze z dotacji nie
    są konsumowane przez tą jednostkę (bo nie mogą - warunki wypłaty kasy z UE).

  • 5. Data: 2009-10-28 08:28:59
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik <d...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Kontrakcie.
    >
    > Czy waszym zdaniem wypełnia to znamiona lit. b)

    http://www.podatkirachunkowosc.bdo.pl/biuletyn/65/po
    datki-na-co-dzien/dotacje-a-podatki-dochodowe-cz2.ht
    ml

    pozdr,
    m.w.

  • 6. Data: 2009-10-28 19:21:54