  • 1. Data: 2007-02-19 16:25:01
    Temat: zmiana nazwiska a US
    Od: "Ryba" <t...@b...tlen.pl>

    Witam

    Moje pytanie dotyczy tego jak poinformowac Urzad Skarbowy o zmianie nazwiska
    przez moja zone. Slub zawarlismy w listopadzie 2006 i narazie zona nie zmieniala
    dowodu osobistego, gdyz w wkacje tego roku planujemy przeniesc sie do nowego
    mieszkania a nie chcielibysmy zmieniac DO co pol roku.
    Myslalem zeby przy okazji rozliczania podatku zlozyc NIP-3 z nowym nazwiskiem
    ale w danych identyfikacyjnych jest rubryka "rodzaj dokumentu stwierdzajacego
    tozsamosc". Wiec musialbym wpisac nr dowodu ze starym nazwiskiem.
    Jak narazie potwierdzenie zmiany nazwiska jest tylko w akcie malzenstwa.

    Ryba

  • 2. Data: 2007-02-19 20:58:09
    Temat: Re: zmiana nazwiska a US
    Od: "Asen" <a...@g...com>

    On 19 Lut, 17:25, "Ryba" <t...@b...tlen.pl> wrote:
> [...]
    > tozsamosc". Wiec musialbym wpisac nr dowodu ze starym nazwiskiem.
    > Jak narazie potwierdzenie zmiany nazwiska jest tylko w akcie malzenstwa.

    Nastąpiła zmiana nazwiska, nie ma zmiany dowodu, składasz NIP3.
    Będzie zmiana dowodu złożysz drugi NIP3.

    Odwlekając aktualizację danych, bo żona na nowe nazwisko, ale dowód
    tego nie potwierdza (jeszcze jak były stare dowodu, to chciaż był
    wpis), więc odwlakając doprowadzasz do tego, że wypadałoby złożyć PIT
    roczny za żonę ze starym nazwiskiem, a przecież powinna posługiwać się
    nowym.

    albo pośpiesz się ze zmianą dowodu, albo aktualizuj NIP3 zmieniając
    tylko naziwsko, a jak ci pani z okienka nie uwierzy na dowód, to
    dołącz akt ślubu.