  • 1. Data: 2007-02-19 12:18:38
    Temat: Odliczenie zdrowotnego, zerowy podatek i składanie PITów 5
    Od: Przemysław Kuszan <p...@g...pl>

    Witam!

    Mam pozarolniczą działalność i jedyny przychód w zeszłym roku był z najmu.
    Podatek miesięczny (po odliczeniu składki na społeczne) wychodził mi
    mniejszy niż te 7,75% od podstawy do zdrowotnego (czyli koło 150zł). Z
    ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (Art 26, 27) zrozumiałem, że
    mogę to co płacę na ubezp. zdrowotne odliczyć sobie od podatku a skoro
    podatek jest mniejszy to założyłem że nic nie muszę płacić i przez cały rok
    nie złożyłem ani jednego PIT. I tu powstaje pytanie: czy muszę składać
    jakieś roczne zeznanie? Czy w ogóle dobrze robiłem czy mam myśleć nad
    czynnym żalem i odsetkami (tylko za bardzo nie wiem od czego)?

    pozdrawiam,
    przemm

    --
    "Karola nie ma w domu talerzy bo dom talerzy bo dom talerzy jest zamknięty."