  • 1. Data: 2005-12-31 13:22:05
    Temat: złożenie dyspozycji przelewu, ksiegowania
    Od: charlie_partana <c...@p...onet.pl>

    witajcie,

    jesli dziś złoże dyspozycje przelewu w banku elektronicznym (data
    złozenie zlecenia przelewu - środki na ten przelew nie są od tego
    momentu do mojej dyspozycji), a pieniadze trafia na konto ZUSu 2-ego
    stycznia, to według matody kasowej kiedy powienienem zaksiegować ten
    wydatek???

    pozdrowienia z nowym rokiem

  • 2. Data: 2005-12-31 19:33:52
    Temat: Re: złożenie dyspozycji przelewu, ksiegowania
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 31 Dec 2005, charlie_partana wrote:

> [...]
    > dyspozycji), a pieniadze trafia na konto ZUSu 2-ego stycznia, to według
    > matody kasowej kiedy powienienem zaksiegować ten wydatek???

    Chodzi o ZUS *prowadzącego DG* ?
    IMVHO metoda nie liczy się dla składek społecznych (może mieć znaczenie
    przy składkach FP), "uzasadnienie wg Maddy" - równe traktowanie
    podatników (przy odliczaniu zamiast zaliczania w KUP!).
    Tam się zalicza "poniesione" - na mój gust liczy się data obciążenia
    rachunku (część banków wykazuje tak, część inaczej!).
    AFAIK mBank i Inteligo obciążają na dzień złożenia dyspozycji, ale
    przykład banku obciążającego późniejsze przelewy na "dzień wyjścia"
    też tu był !
    IMHO - "trzeba sprawdzić na kwitku" (wydruku transakcji z banku).

    > pozdrowienia z nowym rokiem

    Wzajem ! (wszystkim)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd