  • 1. Data: 2004-01-19 20:09:21
    Temat: zla wartosc pocz. pojazdu
    Od: "Michal Z." <m...@s...com.pl>

    Witam grupowiczow,
    Mam problem, ktory nie wiem jak rozwiazac.

    W 2002 roku przyjalem do ewidencji sr. trw. samochod osobowy, zakupiony na
    podstawie umowy kupna-sprzedazy (bez homologacji).

    Jako wartosc poczatkowa przyjalem koszt zakupu z umowy, powiekszony o oplate
    skarbowa.
    Oplate rejestracyjna wliczylem sobie w koszty, w KPiR.
    Nadomiar zlego pomylilem sie przy wpisywaniu wartosci poczatkowej na +60zl
    (wpisalem wartosc wieksza o 60 zl).

    W zwiazku z ta sytuacja mam pytania:
    1. Zdaje sie, ze popelnilem blad nie zwiekszajac wartosci pocz. auta o koszt
    rejestracji? Czy nalezy sie tym przejmowac? Jak to skorygowac?

    2. Poniewaz pomylilem sie przy wpisywaniu wart. pocz. samochodu, a zrobilem
    juz 17 odpisow amortyzacyjnych, jak taka sytuacje naprawic? Czy powinienem
    skorygowac deklaracje za caly poprzedni rok i 2002-gi?

    Dla uscislenia podam jeszcze, ze jest to osoba fiz. prow. dz. gosp.,
    prowadze KPiR oraz jestem VAT-owcem.

    Zgory dziekuje za wszelka pomoc
    Pozdrawiam
    Michal