  • 1. Data: 2004-03-10 21:12:54
    Temat: zawieszenie działalności a składanie deklaracji
    Od: Maciek<m...@i...pl>

    Witam.
    Prowadzę działalność gospodarczą od dwóch lat. Jestem na Książce
    przychodu i rozchodu. 1.12.2003 działalność zawiesiłem na czas
    nieokreślony i znajoma mi mówiła, że mam mimo tego składać co
    miesiąc deklarację VAT7 z kwotą do przeniesienia na następny okres
    rozliczeniowy nie zmienną (czyli z co miesiąc ma być cały czas ten mój
    nadpłacony VAT), a VAT który płacę za np. rachunki telefon, internet,
    itp. wpisywać do kratek D.2 i D.3 (które sumuje się z poprzednich
    miesięcy). I tak robiłem.
    Ale dzisiaj zadzownili do mnie z US i kobietka na mnie nakrzyczała, że
    jak się zawiesi działalność gospodarczą to raz że się nie składa
    deklaracji a dwa że nie można odliczać VAT-u (z kosztów).
    Teraz to sam zgłupiałem co i jak ma być by było dobrze?
    Przecież Nadwyżki podatku nie zmieniałem.
    Poradźcie

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-03-10 21:17:26
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

    Maciek wrote:
    > Witam.
    > Prowadzę działalność gospodarczą od dwóch lat. Jestem na Książce
    [...]

    Tak jak to interpretuje moj us, powinienes "na wszelki wypadek" skladac
    zerowe VAT7 albo VAT7K. Faktur zakupowych z okresu zawieszenia nie
    mozesz uznac jako kup.

    pozdrawiam, marekz

  • 3. Data: 2004-03-10 21:25:13
    Od: Maciek<m...@i...pl>

    Na wstępie, dzięki za szybką odpowiedź.
    Teraz już wiem że nie powinienem wpisywać VAT-u z rachunków po
    zawieszeniu działalności, ale druga sprawa mnie nurtuje co to znaczy
    VAT zerowy? Ja nadal mam tam nadpłacony VAT z zakupu towaru
    który jeszcze nie sprzedałem, więc jeśli będę wpisywał tylko ten VAT
    jeszcze z prowadzenia działalności i nic nie dodawał to właśnie będzie
    ten zerowy?
    Przepraszam za lamerskie zapytania, ale nie jestem w tym biegły a
    raczej nie chcę mieć na pieńku z US przez moją niewiedzę.
    Pozdrawiam.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2004-03-10 22:04:49
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

    Maciek wrote:
> [...]
    > który jeszcze nie sprzedałem, więc jeśli będę wpisywał tylko ten VAT
    > jeszcze z prowadzenia działalności i nic nie dodawał to właśnie będzie

    Tak, napisalem to niedostatecznie jasno. Po prostu z miesiaca na miesiac
    przenosisz ta kwote nadwyzki, zas w kazdym miesiacu (kwartale) sprzedaz
    i zakupy masz zerowe. Pamietaj tylko aby nie przekroczyc okresu 10
    miesiecy zawieszenia, bo wtedy prawdopodobnie zostaniesz 'z urzedu'
    skreslony z rejestru podatnikow vat (przynajmniej tak bylo do niedawna),
    co uniemozliwi Ci praktycznie odzyskanie tego nadplaconego vat-u. W
    praktyce wystarczy sie odwiesic na jeden dzien (i miec sprzedaz
    ovatowana!) w tymze dziesiatym miesiacu. I potem znowu mozna 9 miesiecy
    wisiec.

    pozdrawiam, marekz

  • 5. Data: 2004-03-10 23:50:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Mar 2004, Maciek wrote:
    [...]
> [...]
    >+ który jeszcze nie sprzedałem, więc jeśli będę wpisywał tylko ten VAT
    >+ jeszcze z prowadzenia działalności i nic nie dodawał to właśnie będzie

    Wychodzi że on będzie niezerowy, ten zerowy VAT :)
    Mam nadzieję że o limicie 10 miesięcy wiesz ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)