eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkizaliczka miesięczna PIT a kwota wolna od podatku i ulga na dzieci › zaliczka miesięczna PIT a kwota wolna od podatku i ulga na dzieci
  • Data: 2008-01-11 17:45:17
    Temat: zaliczka miesięczna PIT a kwota wolna od podatku i ulga na dzieci
    Od: "Adam Faszcza" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dzień dobry!

    Prowadzę DG, co miesiąc obliczam zaliczkę na PIT.
    Skoro roliczam się wspólnie z żoną i mam dwójkę dzieci, czy przy obliczaniu
    miesięcznych zaliczek mogę uwzględnić kwotę wolną od podatku żony (nie
    pracuje) oraz zwolnienie od podatku na dzieci?

    Innymi słowy - uwzględniając tylko "swoją" kwotę wolną podatek płacę dopiero
    powyżej (w 2008 roku) 586,85 zł.
    Jeśli bym uwzględnił drugą kwotę wolną oraz ulgi na dzieci płaciłbym dopiero
    po przekroczeniu 2x586,85+2x1173,70 czyli 3521,10 zł.

    W roku 2007 uwzględniłem tylko "swoją" kwotę wolną i w związku z tym mam
    dostać zwrot ponad 3/4 całej sumy którą zapłaciłem w zaliczkach - wolałbym
    raczej płacić mniejsze zaliczki i nie dostać potem zwrotu :)

    Dzięki i pozdrawiam!
    Adam