  • 1. Data: 2009-07-22 09:25:59
    Temat: zakup w UK na fakture VAT a jego odzyskanie w Polsce
    Od: mysiar <p...@W...pl>

    Witam
    mam takie pytanie czy jest możliwe odzyskanie VATu przy zakupie czegoś
    na fakture VAT w UK
    prowadząc DG w Polsce i będąc Euro VATowcem ?

    Jeżeli to jest możliwe to prosze o podesłanie mi jakiegoś linka do
    podstawy prawnej

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2009-07-22 11:43:43
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    mysiar wrote:
> [...]
    > prowadząc DG w Polsce i będąc Euro VATowcem ?
    >
    > Jeżeli to jest możliwe to prosze o podesłanie mi jakiegoś linka do

    A jak odzyskujesz VAT od zakupów dokonanych
    np w Krakowie?

  • 3. Data: 2009-07-22 14:06:43
    Od: mysiar <p...@W...pl>

    cef wrote:

    > A jak odzyskujesz VAT od zakupów dokonanych
    > np w Krakowie?

    ksiegowa wpisuje go do jakiegoś formularza :)

  • 4. Data: 2009-07-22 14:26:13
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    mysiar wrote:

    > ksiegowa wpisuje go do jakiegoś formularza :)

    To tu będzie podobnie. Nawet korzystniej,
    bo nabywcy nie musisz fizycznie płacić kwoty podatku.
    Ale nie jest to odzyskanie, tylko podatkowe rozliczenie zbliżone
    do tego jak rozliczasz zakupy z Poznania czy Gdańska.

  • 5. Data: 2009-07-22 20:16:56
    Od: mysiar <p...@W...pl>

    cef wrote:

    > To tu będzie podobnie. Nawet korzystniej,
    > bo nabywcy nie musisz fizycznie płacić kwoty podatku.
    > Ale nie jest to odzyskanie, tylko podatkowe rozliczenie zbliżone
    > do tego jak rozliczasz zakupy z Poznania czy Gdańska.

    no to nie jest tak jak piszesz.
    Kupuję płacąc cenę brutto, więc płacę VAT.
    Dostaję fakturę VAT z kwotą VAT wpisaną.
    I o coś takiego mi chodzi, czy taki VAT odzyskam

  • 6. Data: 2009-07-22 20:36:47
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "mysiar" <p...@W...pl> napisał w wiadomości

    > Kupuję płacąc cenę brutto, więc płacę VAT.
    > Dostaję fakturę VAT z kwotą VAT wpisaną.
    > I o coś takiego mi chodzi, czy taki VAT odzyskam

    Czyli jakos zle kupujesz.
    Moze nei poiformowales sprzedawcy, ze jestes EU VAT-manem?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2009-07-22 20:42:05
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    mysiar wrote:

    > no to nie jest tak jak piszesz.
    > Kupuję płacąc cenę brutto, więc płacę VAT.
    > Dostaję fakturę VAT z kwotą VAT wpisaną.
    > I o coś takiego mi chodzi, czy taki VAT odzyskam

    To po co te informacje, że jesteś Euro vatowcem
    i prowadzisz DG? Po to żeby zapłacić brutto?
    Niech sprzedawca wystawi Ci prawidłową fakturę.

  • 8. Data: 2009-07-22 22:55:51
    Od: mysiar <p...@W...pl>

    SDD wrote:
    > U?ytkownik "mysiar" <p...@W...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Czyli jakos zle kupujesz.
    > Moze nei poiformowales sprzedawcy, ze jestes EU VAT-manem?

    no bo szczerze mówiąc nie miałem pojęcia, że kupując za granicą
    powinienem kupować w cenie NETTO

    pozdrawiam
    piotr

  • 9. Data: 2009-07-23 06:06:36
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    cef pisze:
    > To po co te informacje, że jesteś Euro vatowcem
    > i prowadzisz DG? Po to żeby zapłacić brutto?
    > Niech sprzedawca wystawi Ci prawidłową fakturę.

    no to jednak różni się od kupowania w Krakowie

    andy_nek

  • 10. Data: 2009-07-23 11:35:20
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Andrzej Kłos wrote:

    > no to jednak różni się od kupowania w Krakowie
    >
    > andy_nek

    Ale to kosmetyczna różnica :-)
    Poza tym (będę brnął :-) ) :
    kupowanie się różni,
    ale sposób "odzyskiwania" VAT z zakupów jest podobny.