  • Data: 2009-01-11 20:55:00
    Temat: zakup/sprzedaż gruntu - podatek?
    Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

    Wiem że w sferze mieszkaniowej był kiedyś limit >5lat "posiadania" (coś
    też obijało się o "meldunek" w danym mieszkaniu) od zakupu do sprzedaży,
    by być zwolnionym z podatku od różnicy cen (zarobku na tym mieszkaniu).
    Jak to się teraz ma do zakupu gruntu? Powiedzmy kupuję grunt za cenę X i
    za rok chcę go sprzedać za cenę Y... A bardziej realnie, to chcę kupić
    grunt, dość duży, podzielić na mniejsze działki (a formalności podziału
    działki na mniejsze to już osobna historia urzędowa), na jednym kawałku
    budować się samodzielnie, a resztę sprzedać.
    Zawiłe to trochę podatkowo będzie gdy jeszcze do kompletu by doszła
    współwłasność tego co kupię?

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173