    From: k...@w...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: zakup nieruchomości a DG, problemy
    Date: Thu, 19 Feb 2009 13:14:51 -0800 (PST)

    Drodzy i światli Grupowicze

    Proszę o poradę w sprawie zakupu nieruchości, której część będę
    wykorzystywać dla potrzeb prowadzonej DG. W archiwum nie odnalazłam
    odpowiedzi. Ale po kolei:

    - prowadzę DG, jednym jej przedmiotem są usługi X (usługi biurowe),
    drugim usługi Y (wynajem lokalu letnikom)
    - jestem płatnikiem VAT, za usługi X i Y wystawiam FV
    - chcę kupić na wsi dom wraz z 1 ha gruntu
    - w domu będę wykonywać usługi X w jednej częsci domu, będącej
    jednocześnie moim mieszkaniem, oraz usługi Y w drugiej części domu,
    która zyska dopiero niezależne drzwi
    - łącznie dla potrzeb DG wykorzystywać będę 75% powierzchni domu
    - domu nie planuję sprzedawać przez wiele lat
    - dom jest z XIX wieku, w złym stanie, nie jest wpisany do rejestru
    zabytków, wymaga gruntownego remontu już po jego nabyciu

    Kolej na pytania:
    1. Czy mogę rozliczyć koszty zakupu domu? W jakiej części, w jaki
    sposób?
    2. Czy mogę rozliczyć koszty remontu? Jak?
    3. Czy mogę rozliczać koszty zagospodarowania terenu? (Np.
    uporządkowanie przez wyrównanie gruntu, wykonanie parkingu, nasad,
    małej architektury, wiat.)

    Nie wiem, czy stać mnie na podobne przedsięwzięcie, być może pomocna
    będzie właśnie możliwość zaliczania w koszty lub amortyzacji.

    Dziękuję serdecznie.
    Kasia