  • Data: 2006-05-18 22:24:18
    Temat: zakup mieszkania a VAT
    Od: "Kuba-RPM" <kuba-RPM@PRZED_MALPA_TYLKO_IMIElife.pl> szukaj wiadomości tego autora

    witam,

    Planuję zakup mieszkania na rynku pierwotnym. Mam wątpliwość dotyczącą ceny,
    a konkretnie VATu na mieszkanie jaki będzie obowiązywał. Developer planuje
    zakończyć inwestycję w 4Q 2007, a na chwilę obecną stawka 7% vat obowiązuje
    tylko do końca 2007 roku.

    Co jest momentem zakupu mieszkania? Wydaje mi się, że chwila podpisania aktu
    notarialnego, a z tym raczej w 2007 sie, w przypadku tej inwestycji, nie
    wyrobimy. Czy wobec tego będę musiał zapłacić 22% VATu? Zakładam wersję, że
    nie uda się do tego czasu zmienić przepisów definiujących budownictwo
    społeczne.

    Co ewentualnie musiałoby być napisane w umowie przedwstępnej, jakie
    sformułowanie dotyczące ceny, aby nie uległa ona dla mnie podwyższeniu w
    razie zmiany VATu na 22%?
    Czy harmonogram płatności za mieszkanie rozpisany w całości do końca 2007
    coś zmienia?

    z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam,
    Jakub