    From: BartekK <s...@N...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: zakup ... i się okazuje że z Cypru ?
    Date: Mon, 02 Feb 2009 13:58:31 +0100

    Wypatrzyłem na allegro to co chciałem kupić... Sprzedaje firma, dużo
    pozytywów itd, w aukcji wpisane "Na życzenie klienta wystawiamy fakturę
    VAT (WDT)"... Nie zastanawiając się zbytnio nad tym (wdt) kupiłem,
    zapłaciłem przelewem na konto (w polsce), przesyłka przyszła kurierem z
    Polski (jakiś Sieradz czy coś), jest karta gwarancyjna... ale brak
    faktury (o którą prosiłem).
    Więc wysłałem maila w tym temacie a tu okazuje się że firma jest
    zarejestrowana na cyprze, mogą mi wystawić fakturę z 0% vat lub paragon
    z 15% tamtejszego vat.
    Cena jaką płaciłem (na konto) to cena brutto - tylko teraz pytanie
    "czyje" brutto - czy brutto w postaci netto + "nasz" 22% vat, czy netto
    + "ich" 15% vat, czy brutto = netto (!?) + vat będę musiał samodzielnie
    tutaj odprowadzić jak mi wystawią taką fakturę?
    Na czym polega tutaj wałek ?

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173