  • 1. Data: 2005-06-07 20:49:09
    Temat: wypowiedzenie - miesiąc/30dni -czy jest różnica?
    Od: "rok" <r...@p...onet.pl>

    Witam
    Jak w temacie - czy jest różnica między zapisem "z miesięcznym
    wypowiedzeniem" a "z 30 dniowym wypowiedzeniem"?
    Firma, od której wynajmowałem pow.handlową twierdzi że
    różnica jest. Twierdzą, że w umowie jest zapis "z miesięcznym
    wypowiedzeniem", więc wypowiedzenie złożone np dziś pozwoli
    mi rozwiązać umowę z ostatnim dniem lipca (1 miesiąc (!) od końca
    m-ca bieżącego). Trochę mi się to wydaje naciągane i zanim
    się poważnie wkurzę szukam porady.

    --
    rok

  • 2. Data: 2005-06-07 23:23:28
    Temat: Re: wypowiedzenie - miesiąc/30dni -czy jest różnica?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Jun 2005, rok wrote:

> [...]
    >+ wypowiedzeniem" a "z 30 dniowym wypowiedzeniem"?
    >+ Firma, od której wynajmowałem pow.handlową twierdzi że

    ...a o który podatek chodzi ? ;)
    Pomijając iż NTG - najwyraźniej mają rację.
    Kodeks Cywilny definiuje pojęcie "terminu" w znaczeniu m.in.
    dnia i miesiąca (nie ma np. "kwartału" !).
    "termin" w rozumieniu "miesiąc" traktuje się jako CAŁOŚĆ.
    Czyli jak w dniach - to liczy się CAŁE DNI.
    A jak w miesiącach to CAŁE MIESIĄCE, a nie "od połowy do połowy".

> [...]
    >+ mi rozwiązać umowę z ostatnim dniem lipca (1 miesiąc (!) od końca
    >+ m-ca bieżącego). Trochę mi się to wydaje naciągane

    Zajrzyj do tego Kodeksu... Tytuł V, "termin", od art. 110 dalej !

    >+ i zanim się poważnie wkurzę szukam porady.

    ...e...to do prawnika... ja sobie tylko komentuję...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-06-08 05:39:23
    Od: "rok" <r...@p...onet.pl>

> [...]

    > A jak w miesiącach to CAŁE MIESIĄCE, a nie "od połowy do połowy".
    > Zajrzyj do tego Kodeksu... Tytuł V, "termin", od art. 110 dalej !

    Zajrzałem i widzę:
    Art. 114
    Jeżeli termin jest oznaczony w miesiącach lub latach, a ciągłość terminu
    nie jest wymagana, miesiąc liczy się za dni trzydzieści, a rok za dni
    trzysta
    sześćdziesiąt pięć.

    Czy mogę się ze swoim problemem podpiąć pod ten artykuł?

    --
    rok

  • 4. Data: 2005-06-08 06:48:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Jun 2005, rok wrote:

    >+ > "termin" w rozumieniu "miesiąc" traktuje się jako CAŁOŚĆ.
    >+ > Czyli jak w dniach - to liczy się CAŁE DNI.
    >+ > A jak w miesiącach to CAŁE MIESIĄCE, a nie "od połowy do połowy".

    ...pominąłem po prawdzie przypadek "środka miesiąca" :)

    >+ Zajrzałem i widzę:
    >+ Art. 114
    >+ Jeżeli termin jest oznaczony w miesiącach lub latach,
    >+ a ciągłość terminu nie jest wymagana, miesiąc liczy się
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >+ za dni trzydzieści, a rok za dni trzysta sześćdziesiąt pięć.
    >+
    >+ Czy mogę się ze swoim problemem podpiąć pod ten artykuł?

    Masz umowę że "wynajmujący może korzystać w wybrane przez siebie dni,
    nie więcej niż dwa miesiące w ciagu roku" ?
    Jak dla mnie coś w tym stylu jest potrzebne żeby móc mówić
    o "niewymaganej ciągłości terminu"...
    IMHO jednak art. 112 i nie ma się jak uchylić.
    Niemniej - to NTG i kwalifikuje się na .prawo :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-06-08 07:01:33
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 6/8/2005 1:23 AM, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > Czyli jak w dniach - to liczy się CAŁE DNI.
    > A jak w miesiącach to CAŁE MIESIĄCE, a nie "od połowy do połowy".

    A mi się zdaje, że art. 112 mówi coś innego: termin miesięczny liczy się
    do dnia o takim samym numerze jak początek terminu np. gdyby jakiś
    miesięczny termin zaczynał się dzisiaj czyli 8. to upłynął by z dniem 8.
    lipca, dwumiesięczny 8. sierpnia itd. Rozumiem, że "początkowym dniem
    terminu" jest dzień w którym nastąpiło jakieś wydarzenie które
    zapoczątkowało bieg terminu np. wypowiedzenie umowy, chyba, że w umowie
    stoi, że początek terminu zaczyna się dnia następnego po dniu w którym
    wypowiedziano. Tak więc nie licząc dnia początkowego termin 30
    miesięczny może mieć od 28 do 31 dni.

    --
    gefragt

  • 6. Data: 2005-06-08 21:07:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Jun 2005, du hast mich gefragt wrote:

    > + > miesiąca (nie ma np. "kwartału" !).
    > + > "termin" w rozumieniu "miesiąc" traktuje się jako CAŁOŚĆ.
    [...]
    > + A mi się zdaje, że art. 112 mówi coś innego: termin miesięczny liczy się do
    > + dnia o takim samym numerze jak początek terminu

    Hm... czekaj... powiadasz że się rozpędziłem ?
    Na to wygląda :[
    Ja sobie chyba jakiś przepis szczególny zakodowałem :( zamiast
    czytać co cytuję :(

    > + się dnia następnego po dniu w którym wypowiedziano. Tak więc nie licząc dnia
    > + początkowego termin 30 miesięczny może mieć od 28 do 31 dni.

    Hmk... chyba mniejmiesięczny niż 30-miesięczny miało być ;)

    Wracając do wątku: na oko w tym przypadku miałby zastosowanie art. 673.
    Dobrze gadam ?
    Czyli istotne byłoby:
    - co jest w umowie na temat wypowiedzenia
    - jakie są terminy płatności czynszu...

    [CC do autora wątku, skoro namieszałem]
    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-06-09 07:02:53
    Od: "rok" <r...@p...onet.pl>

    > Czyli istotne byłoby:
    > - co jest w umowie na temat wypowiedzenia

    "strony mogą wypowiedzieć umowę z zachowaniem miesięcznego okresu
    wypowiedzenia" - sam juz nie wiem czy jak wypowiem dziś to termin minie
    9.07.2005 ?

    > - jakie są terminy płatności czynszu...

    "...z góry do 10 każdego miesiąca"

    --