eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiwynajm mieszkania-czynsz-wydatki poniesione w celu zachowania źródeł przychodów › wynajm mieszkania-czynsz-wydatki poniesione w celu zachowania źródeł przychodów
    From: namikk <n...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: wynajm mieszkania-czynsz-wydatki poniesione w celu zachowania źródeł
    przychodów
    Date: Sun, 20 Sep 2009 10:50:23 +0200

    Witam,
    mianowicie kiedy się wynajmuje mieszkanie na cele mieszkalne i zmienia się
    lokatorów np.dotychczasowi mieszkali do końca sierpnia,kolejni podpiszą
    umowę z początkiem października jest jeszcze okres września w którym lokal
    stoi pusty przez nikogo nie zamieszkiwany,dotychczas lokatorzy płacili
    czynsz i przedstawiali potwierdzenia dokonywania wpłat z tego tytułu.Czy w
    tym przypadku jeżeli ja zapłacę czynsz ze swoich środków mogę go sobie
    zaliczyć jako wydatek poniesiony w celu zachowania lub zabezpieczenia
    źródła przychodu i jednocześnie opłatę za czynsz zaliczyć do kosztów
    uzyskania przychodu?Zna ktoś może jakąś podstawę prawną,żeby ewentualnie
    można było tak postąpić?

    Bynajmniej nalazłem taką info.,ale jak dla mnie nie odpowiada wprost na moje
    pytanie; "W wyniku różnych okoliczności może zdarzyć się, że lokal przez
    jakiś czas nie będzie wynajmowany. Nie wystąpią wówczas u wynajmującego
    przychody z najmu, natomiast będzie on ponosił wydatki związane z jego
    utrzymaniem. W tej sytuacji do kosztów uzyskania przychodów będzie on mógł
    zaliczyć wyłącznie wydatki, które można uznać za poniesione w celu
    zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, jakim jest najem.
    Zaliczyć do nich można m.in. opłaty za prąd, gaz, wodę, wywóz śmieci oraz
    bieżące naprawy."

    Z góry dzięki za wszystkie sugestie,