  • Data: 2005-06-24 09:27:23
    Temat: wygrane z konkursu programowania
    Od: "Marcin Stefaniak" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    witam,

    mam taki przypadek: jest sobie firma w USA, TopCoder, która regularnie urządza
    konkursy na zaprogramowanie czegoś-tam i zwycięzcom wypłaca co-nieco (w zamian
    za przejęcie praw autorskich do wytworzonego kodu). Z tego co wiem, to (po
    drobnych formalnościach) nie pobierają amerykańskiego podatku od tych wypłat,
    ale powinienem, w razie wygranych, zapłacić podatek (pewnie dochodowy) od tego
    w Polsce.

    istotne fragmenty agreementu, przez który się trzeba przeklikać na stronie tej
    firmy, to:

    (...)
    If TopCoder compensates you for your design or development solution, then you
    agree to irrevocably and unconditionally transfer and assign to TopCoder all
    right, title and interest you have
    (...)
    You further agree that any and all works of authorship created, authored or
    developed by you hereunder which TopCoder compensates you for shall be deemed
    to be "works made for hire" within the meaning of the United States Copyright Law
    (...)
    These Terms are governed by the laws of the Commonwealth of Massachusetts
    (...)

    ciekaw jestem jak takie coś należy rozliczać. Na przykład, wg jakiego kursu
    walut USD/PLN się to robi? Czy trzeba co miesiąc jakieś zaliczki czy nie daj
    Boże, składki, odprowadzać, czy też wystarczy raz na rok zapłacić PIT-a? A czy
    można mieć przy tym jakieś koszty uzyskania przychodu, jak to się zdaje robi
    przy pisaniu programów na umowę o dzieło?

    last but not least - ile kosztowałoby mnie skorzytanie z doradztwa podatkowego
    w tego typu sprawie?

    pozdrawiam,

    Marcin Stefaniak